Habár egyre többet hallani arról, hogy a kisvállalatoknak miért hasznos a modern marketingeszközök alkalmazása, a legtöbb hazai kkv – és főleg az egyszemélyes, vagy néhány főt foglalkoztató vállalkozások, – még mindig nem, vagy csak alig és esetlegesen alkalmazzák ezeket. Szilágyi Tímea, a Piac&Profit marketingszakértője szerint ennek a legfőbb oka az időhiány. „Tapasztalataim szerint a cégvezetők a leggyakrabban erre hivatkoznak: egyszerűen nincs időm a marketingre” – írta szakértőnk legfrissebb blogbejegyzésében, ahol tippeket ad a jelenség legyőzésére.
Válasszunk egy napot!
Könnyen rászoktathatja magát a marketingezésre, ha választ egy bizonyos napot, napszakot, amikor mással nem foglalkozik. (A legjobb vezetők az egész napjukat kontroll alatt tartják.) Például péntek délután, kedd reggel, vagy bármelyik, a munkára jellemző „lyukasóra” megteszi. Ha tudatosan, és rendszeresen csináljuk, garantálható, hogy egy idő után már előre várni fogja azt az időszakot, amikor a saját cége marketingjét is építheti. (Így indul egy sikeres vállalkozó napja!)
Kezdjük el kicsiben!
Nem szükséges napokat rászánnunk a marketingre, főként nem az elején. Kezdjük kicsiben, szánjunk rá egy órát. Ha belejöttünk úgyis kevés lesz!
Szinte mindegy, hogy szezon előtt, év elején, hét elején vagy reggelente, lényeges, hogy a tervezés ne maradjon ki a mindennapokból: mindig van valamilyen aktuális téma, amivel kapcsolatban lehet honlap cikket, blogot, hírlevelet LinkedIn, vagy éppen Facebook posztot írni. (Itt megtudhatja, melyik közösségi oldal való Önnek!)
Fontos előre készülni a szezonalitásokra, (mint a karácsonyi roham), amikor érdemes valamilyen kampányt indítani. Szakértőnk szerint nagyon sokszor a vállalkozók szezon közepén keresnek valamilyen kampányötletet. Nos, ilyenkor már igazából nincs mit tenni, a hajó már elment, esetleg a következő szezonra lehet előkészülni. Gondolkodjunk és tervezzünk előre, az mindig megtérül!
Keressünk inspirációt!
A legtöbb vállalkozó túl fáradt ahhoz, hogy még a saját marketingjével is foglalkozzon, bőven elég az ügyfelekkel foglalkozni. (A munka során keletkező stresszt is kezelni kell, itt olvashat 10 tippet, hogy ne durranjon el az agya!) Pedig gondoljunk csak bele, milyen negatív reklám például egy weblapkészítéssel foglalkozó cégnek az, hogy saját honlapja nem megfelelően karbantartott? Ha túl fáradtnak érezzük magunkat, keressünk inspirációt a marketingezésre! Ma már ehhez erőfeszítés sem kell, a világháló számtalan lehetőséget kínál: olvassunk újságcikkeket, képezzük magunkat, beszélgessünk mindig aktív, nyüzsgő emberekkel. Csak lépjünk ki a mindennapi mókuskerékből!
Szilágyi Tímea marketingszakértő www.mikromarketing.hu