Hat költségtétel, amit ráverhetünk a vevőre

Egy vállalkozás elindítása, az ügyfelek megszerzése és megtartása nem olcsó mulatság: komoly költségei vannak. Természetesen nem lehet minden költséget megfizettetni a vevővel, de van néhány olyan tevékenység, amiért nyugodtan tarthatjuk a markunkat. Ezekből mutatunk most hatot.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az első év nagyon nehéz a legtöbb vállalkozás életében, ilyenkor minden fillérért meg kell küzdenünk, ezért nem mindegy, hogy milyen költségeket viselünk mi és miket fizettetünk ki a vevőinkkel. Sok vállalkozás ugyanis elköveti azt a hibát, hogy indulásnál áron alul kínálja termékét/szolgáltatását és így nem képes kigazdálkodni a működéséhez szükséges összegeket. Most mutatunk néhány olyan költségtételt, amelyet minden szívfájdalom nélkül ráverhetünk a vásárlóinkra. Persze ezek közül bármelyik esetén dönthetünk úgy, hogy „lenyeljük” azaz az ügyfél megtartása érdekében mi álljuk, de ebben az esetben is érdemes tudatnunk a vevővel, hogy mit nyert a velünk kötött üzlettel.

Tanácsadás

Sok vállalkozás biztosít ingyenes tanácsadást az ügyfeleinek. Ez remek ügyfélmegtartási eszköz lehet, egy induló vállalkozás azonban nem engedheti meg magának, hogy egy-két kolléga folyamatosan a telefonon lógjon. Ráadásul az ingyenes tanácsadások során az ügyfelek ritkán részesülnek teljes körű kiszolgálásban. Ne értékeljük le a tudásunkat: vállaljunk tanácsadást pénzért, viszont itt nyújtsuk a maximumot.

Utazási költségek/kiszállási díj

Ha az ügyfelünk megbízásából utazunk, akkor ne felejtsük el kiszámlázni a költséget: nemcsak a benzinpénzt, hanem a mi, vagy az alkalmazottunk munkaidejét is. Ez történhet az árba beépítve, vagy külön kiszállási díjként.

Járulékos költségek

Akár utazunk, akár csak az ügyfelünk érdekében járunk el, mindig találkozunk járulékos költségekkel: ez a sok kicsi apróság, ami sokra megy. Itt egy csomag nyomtatópapír, ott egy parkolási számla, hirtelen azon kaphatjuk magunkat, hogy örülhetünk, ha nem fizetünk rá az ügyféllel kötött üzletre. Ezért ezekről a kis tételekről se felejtsünk el számlát kérni, és összesíteni a kiadásainkat, amiket betervezhetünk az ügyfélnek kiszámlázható díjba. Még jobb, ha már az áraink kialakításánál figyelembe vesszük ezeket a költségtételeket.

Öt módszer a spórolásra, amire senki sem gondolna
Habár a gazdaság jelenleg pörög és a kkv-k is vidámabbak, sosem árt megtakarítani a költségeinken. Ezért mutatunk néhány olyan tippet, amelyek segítségével meglepően sokat takaríthatunk meg a cég napi működésén.
Kutatás

Bár nem lehet mindent kiszámlázni az ügyfélnek, a monitor előtt információkereséssel eltöltött órákért lelkiismeretfurdalás nélkül elkérhetjük a pénzt. Sok megbízásunk fog azzal járni, hogy komoly kutatómunkát kell végeznünk az interneten, hogy maximálisan kielégíthessük az ügyfél igényeit, ne felejtsük el ezért elkérni a pénzt!

Persze ezt nem lehet csak úgy bemondásra bizonyítani: ma már elérhetőek olyan applikációk, amelyek mérik az egyes ügyfelekkel kapcsolatos ügyintézésre, kutatásra fordított időt. Ezzel bizonyíthatjuk is az elvégzett munka mennyiségét, ha kell, és arra is rádöbbenthetnek minket, hogy mennyi időt szánunk egy-egy ügyfélre.

Postai költségek/szállítás

Akár csak egy levelet, akár csomagot kell feladnunk, akár kiszállítást megrendelnünk, a szállítási, vagy a postai díj ellenértékét elkérhetjük a vevőtől. Természetesen ha a versenytársaink ingyenes kiszállítást vállalnak, akkor fel kell vennünk a kesztyűt és vállalni ezt a költséget, különben nem sok esélyünk lesz a piacon!

Stressz

Ez a legnehezebben meghatározható költségtétel. Ha már több ügyfelünk lesz, látni fogjuk, hogy vannak közöttük, akik lényegesen több időt és energiát igényelnek tőlünk mint más, kevésbé problémás ügyfelek. Ráadásul minél több ügyfelünk lesz, annál több olyenbe futunk bele, aki állandóan kérdésekkel zaklat minket telefonon, vagy huszadszor is újratárgyalna bizonyos feltételeket. A problémás ügyfél is ügyfél: ezért, ahelyett, hogy leráznánk ezeket a problémás ügyfeleket, a díjainkban határozzunk meg egy konzultációs limitet, amit egy-egy ügyfél ingyenesen igénybe vehet. Ha pedig túllépi ezt a limitet, fizesse meg az időnket.

A lelkünkre mennek a problémás ügyfelek
A problémás ügyfelekkel történő munkavégzés okozza a legtöbb stresszt a magyar munkahelyeken – derült ki az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) által végzett uniós kutatásból. A dobogóra emellett az időhiány került és az, hogy nincs befolyásunk a saját munkánkra .

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo