1. Videó mindenkinek
A Facebookon egyre erősebb a videók szerepe, a Facebook növeli a feltöltött videók méretét és elérhetőségét, sőt változóban van az oldalak video-menüpontja is. A Facebook egyre erősebb ellenfele szeretne lenni a YouTube-nak. Találjuk ki, hogyan tudunk jó videókat készíteni, olyat, ami tartalmilag is érdekes/hasznos/szórakoztató, és minőségre is megfelelő – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
2. Felejtsük el az ingyenes Facebookot
Idén már nem lesz értelme arról beszélni, hogy ingyenes elérés. Legalábbis a Facebook oldalak túlnyomó többségénél nem. Ideje mindenkinek beletörődni, hogy a Facebook-jelenlét a cégeknek pénzbe kerül. Ezért fontos, hogy hatékonyan hirdessünk, és ne feledjük, hogy a hirdetés nem helyettesíti a jó tartalom készítését.
3. Egyre több direkt értékesítés a Facebookon
Bár első látásra a hírfolyam-változások arra utalnak, hogy a Facebook a közvetlen értékesítés ellen van, ez nem igaz. Egyre több olyan eszközzel kísérletezik, amivel a cégek az értékesítést tudják támogatni. Ilyen például a hírfolyamban megjelenő vásárlási lehetőség, amihez már el sem kell hagyni a Facebookot. Ezért idén fontos a weboldalunk és az online értékesítési útvonalak felkészítése a Facebookból érkező látogatók fogadására.
4. Függetlenedjünk a Facebooktól!
Ez nem mai trend, de soha nem volt ilyen aktuális, hiszen az elmúlt hónapok megmutatták, hogy bármikor megváltoztathatja a Facebook úgy a játékszabályokat, hogy az már néhány cégnek nem éri meg. Ezért fontos keresni az alternatívákat más közösségi hálózatokban, és építsünk hírlevéllistát a Facebook-követőkből!
5. Már nem érdemes külön mobilban gondolkodni
A magyarok 67 százaléka mobilról is használja a Facebookot, 9 százalékuk pedig csak mobilról. Fél évvel ezelőtt a csak mobilos felhasználók aránya mindössze 6 százalék volt. Többé nincs értelme a mobilról külön beszélni, hiszen ez visszavonhatatlanul része lett az életünknek, így az online kommunikációnak is. Fogadjuk el, ha a Facebookon kommunikálunk, akkor jelen vagyunk a mobilon is. Ha még nem tettük meg, készítsük fel a weboldalt és a hírlevelet is a mobilmegjelenésre!
6. A személyre szabott kommunikáció kora
A Facebook segítségével annyi mindent megtudhatunk a célcsoportunkról, hogy az már szinte a szemérmetlenség határait súrolja. Használjuk ki ezt a lehetőséget! Vizsgáljuk meg a rajongókat, a vásárlókat, a hírlevél-feliratkozókat, és posztoljunk célzottan érdeklődés szerint!