Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell

Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

1. Videó mindenkinek

A Facebookon egyre erősebb a videók szerepe, a Facebook növeli a feltöltött videók méretét és elérhetőségét, sőt változóban van az oldalak video-menüpontja is. A Facebook egyre erősebb ellenfele szeretne lenni a YouTube-nak. Találjuk ki, hogyan tudunk jó videókat készíteni, olyat, ami tartalmilag is érdekes/hasznos/szórakoztató, és minőségre is megfelelő – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

2. Felejtsük el az ingyenes Facebookot

Idén már nem lesz értelme arról beszélni, hogy ingyenes elérés. Legalábbis a Facebook oldalak túlnyomó többségénél nem. Ideje mindenkinek beletörődni, hogy a Facebook-jelenlét a cégeknek pénzbe kerül. Ezért fontos, hogy hatékonyan hirdessünk, és ne feledjük, hogy a hirdetés nem helyettesíti a jó tartalom készítését.

3. Egyre több direkt értékesítés a Facebookon

Bár első látásra a hírfolyam-változások arra utalnak, hogy a Facebook a közvetlen értékesítés ellen van, ez nem igaz. Egyre több olyan eszközzel kísérletezik, amivel a cégek az értékesítést tudják támogatni. Ilyen például a hírfolyamban megjelenő vásárlási lehetőség, amihez már el sem kell hagyni a Facebookot. Ezért idén fontos a weboldalunk és az online értékesítési útvonalak felkészítése a Facebookból érkező látogatók fogadására.

4. Függetlenedjünk a Facebooktól!

Ez nem mai trend, de soha nem volt ilyen aktuális, hiszen az elmúlt hónapok megmutatták, hogy bármikor megváltoztathatja a Facebook úgy a játékszabályokat, hogy az már néhány cégnek nem éri meg. Ezért fontos keresni az alternatívákat más közösségi hálózatokban, és építsünk hírlevéllistát a Facebook-követőkből!

5. Már nem érdemes külön mobilban gondolkodni

A magyarok 67 százaléka mobilról is használja a Facebookot, 9 százalékuk pedig csak mobilról. Fél évvel ezelőtt a csak mobilos felhasználók aránya mindössze 6 százalék volt. Többé nincs értelme a mobilról külön beszélni, hiszen ez visszavonhatatlanul része lett az életünknek, így az online kommunikációnak is. Fogadjuk el, ha a Facebookon kommunikálunk, akkor jelen vagyunk a mobilon is. Ha még nem tettük meg, készítsük fel a weboldalt és a hírlevelet is a mobilmegjelenésre!

6. A személyre szabott kommunikáció kora

A Facebook segítségével annyi mindent megtudhatunk a célcsoportunkról, hogy az már szinte a szemérmetlenség határait súrolja. Használjuk ki ezt a lehetőséget! Vizsgáljuk meg a rajongókat, a vásárlókat, a hírlevél-feliratkozókat, és posztoljunk célzottan érdeklődés szerint!

A mobilitás hatalom
Az okostelefonok és alkalmazásaik néhány év alatt behálózták magán- és üzleti életünket egyaránt. A bármikor és bárhonnan való elérés lehetősége, az adatokhoz való folyamatos hozzáférés és az azonnali reakció képessége emeli a szolgáltatások színvonalát, a munkafolyamatok hatékonyságát, a vevők elégedettségét. A fenntarthatóság irányába is komoly lépés: csökkenti az irodákban keletkező szemetet, hozzájárul a hatékony logisztikai folyamatokhoz, és csökkenti az áruk és személyek mozgásából eredő károsanyag-kibocsátást.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo