Az elektronikus ügyintézést továbbra is a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (KR rendszer) keresztül lehet végrehajtani felhasználói névvel és jelszóval vagy elektronikus aláírással. A Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján megjelent rendelettervezetben felsorolt intéznivalókhoz ezek után is az adóhivatal honlapján tölthetők le az űrlapok, melyek kitöltésével és a KR rendszeren való beküldésével rendezhetők az ügyek.
Bár kevesen élnek a lehetőséggel, bankkártyával már eddig is lehetett adókötelezettségeket teljesíteni, azonban csak az adóhivatal elnöke által kijelölt ügyfélszolgálatokon, amelyek listájáról az adóhatóság honlapján tájékozódhatunk – olvasható az UCMS Group Hungary blogján.
Az adóhivatal telefonos ügyintéző rendszere, az úgynevezett ÜCC rendszer sem újdonság. A rendszer használatához egy ügyfél-azonosító számot kell kérnünk az adóhivataltól, majd a telefonos beazonosítás után konkrét ügyekkel kapcsolatban kérhetünk felvilágosítást. Fontos tudni, hogy a telefonbeszélgetést az adóhivatal rögzíti, majd az ügyünk számát sms-ben megküldi részünkre, amivel később alátámaszthatjuk a telefonos ügyintézésünket.
Lényeges változás, hogy a rendelet lehetőséget ad arra, hogy az adózó egy összegben fizesse be az adóját a KR rendszeren, az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerhez – EFER-hez – csatlakozott pénzforgalmi szolgáltató házibank felületén keresztül. Az egyösszegű befizetésről az adózónak vagy képviselőjének rendelkeznie kell, hogy mely adónemek között kerüljön felosztásra. A NAV pénzforgalmi rendszere végzi majd el az EFER elszámolási számlára egy összegben érkező befizetés felosztását az egyes adónemek között. Jelenleg 91 bankszámlára teljesítik az adózók az adófizetési kötelezettségüket, reményeink szerint az új lehetőséggel egyszerűsödik a befizetés és akár még költségmegtakarítást is jelenthet a cégeknek – hangsúlyozzák a UCMS Group Hungary szakértői.