Egyre többen vennének napkollektort otthonra

A legtöbben garázzsal, mosogatógéppel, légkondicionálóval bővítenék otthonukat, de egyre népszerűbbek a napkollektorok, és sokan bővítenék ruhatárukat is – derül ki a Fundamenta országos kutatásából, ahol arra keresték a választ, milyen extrákkal egészítenék ki a magyarok a meglévő lakásukat.

A Fundamenta 25-35 évesek körében végzett országos reprezentatív kutatása szerint a legtöbben garázzsal szeretnék kibővíteni a házukat (57 százalék), amelyet sorrendben a mosogatógép (49 százalék) és a légkondicionáló (48 százalék) követnek. Utóbbira különösen nagy igény mutatkozik a városlakók körében: míg a fővárosban és megyeszékhelyeken a többség prioritásként említette a légkondi beszerelését, a falvakban vagy községekben élőknek mindössze 35 százaléka választotta első helyen ezt a lehetőséget.

Forrás: Fundamenta, 2018.

A kutatás alapján az energiatakarékosság is egyre fontosabb szempont, amikor otthonunkról gondolkodunk: a válaszadók 34 százaléka említette, hogy napkollektorral korszerűsítené lakását. A legvágyottabb extrák közé ötödik helyre a gardróbszoba került, amelyet 29 százalék említett. Nem meglepő, hogy jelentős különbségek láthatóak a preferenciákban nemek és lakóhely szerint: a garázst főként a vidéken élő férfiak preferálják, míg gardróbszobát inkább a fővárosi magasabb végzettségű nők szeretnének. Az eredmények alapján a kandalló (22 százalék), víztisztító készülék (19 százalék), valamint a medence (17 százalék) iránt mutatkozott még jelentősebb igény.

A Fundamenta kutatása szerint a megkérdezettek többsége úgy véli, hogy a légkondi, mosogatógép beszerzése viszonylag gyorsan, akár már a lakás megvételekor megtörténhet. Kicsit nehézkesebb, ugyanakkor még mindig hamar megvalósíthatónak látják az olyan átalakításokkal járó bővítéseket, mint például a garázs vagy a kandalló. Hosszabb távú tervként a napkollektor, a medence vagy a gardróbszoba szerepelnek.

A lakásextrákkal kapcsolatos célok megvalósulását az ingatlanvásárlást követő legfeljebb 2-3 éven belül tartják a leginkább reálisnak a válaszadók. A Fundamenta szakértője szerint tudatos takarékoskodás nélkül az extrának számító lakásálmok gyakran valóban megmaradnak álmoknak. A szakértő ezért azt javasolja, hogy ha megfogalmaztunk magunknak egy célt, kezdjünk tudatosan félretenni, például indítsunk lakástakarékot, hiszen így havi 20 ezer forintos megtakarítás mellett néhány év alatt jelentős pénzösszegre tehetünk szert, amelyből fedezhetjük lakásunk komfortszintjének, energiahatékonyságának növelését.

Okos mérőkkel az energiahatékonyságért
Az okos mérőeszközök tömeges alkalmazása kínálja az egyik legjobb megoldást az Európai Unió 2014-ben életbe lépő új energiamegtakarítási követelményeire. A közösség energiahatékonysági irányelve értelmében 2014-től a tagországokban évente 1,5 százalékkal kell az energiafelhasználást csökkenteni, ám az okos mérőeszközökkel akár 5–15 százalékos energiamegtakarítás is lehetséges.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo