Gyengül a munkavállalók érzelmi kötődése cégükhöz, miközben elhelyezkedési esélyeikben évről évre magabiztosabbak: ma már a munkavállalók közel kétharmada nem aggódik állása elvesztése miatt és biztosnak érzi magát munkaerőpiaci esélyeit illetően.
Amíg európai és globális viszonylatban is minimális növekedés tapasztalható a dolgozói elkötelezettségben, addig itthon nincs megállás: a csökkenés 3 éve folyamatos. A megkérdezett munkavállalók mindössze 53%-a vélekedik úgy, hogy cége az egyik legjobb munkahelynek számít a szakmájában.
„Ma már a munkáltatói márka vonzósága és a vállalat jó hírneve nem elég, hitelesnek is kell lenni. Tükrözni kell azt a pozitív munkahelyi élményt, ami a munkatársakat nap mint nap éri, mert csak így tudja biztosítani a megfelelő tehetség megszerzését, megtartását és az utánpótlást" - mondta György Máté, az Aon Magyarország Legjobb Munkahelyek Program projektvezetője.
Sok tekintetben nincs új a nap alatt: a kisebb cégeknél magasabb az elkötelezettség, a 29 év alatti munkavállalók a legpozitívabbak az elhelyezkedési esélyeiket illetően, a férfiak továbbra is jóval magabiztosabbak, mint a nők, és az idősebbek nehezen váltanak.
A Legjobb Munkahelyek azonban már most élen járnak több területen. Dolgozóik 77%-a szerint például kiváló munkavállalói élményt biztosítanak, és hangsúlyozzák az emberközpontú és lelkesítő jövőképet mutató felsővezetést is.
A legjobb cégek egyértelműen kiemelkednek az átlagból, a legtöbb mutató tekintetében körülbelül 20% ponttal magasabb az elégedett munkatársak aránya. Munkavállalóik 81%-a vélekedik kedvezően a cég tehetségvonzó képességéről, és több mint 60%-uk pozitívan nyilatkozik a tehetség megtartással és a rendelkezésre álló munkaerővel kapcsolatban. A Legjobb Munkahelyeknél 10-ből 8 dolgozó véli úgy, hogy anyagilag is részesül a cég sikeréből, szemben az 57%-os magyar átlaggal.
Idén három cég, a B.Braun Avitum Hungary Zrt., az EuroFamily és a DECATHLON Magyarország már negyedszer nyerte el zsinórban a Legjobb Munkahelyeknek járó elismerést.