Elkötelezettség cikkek
Egyre kevesebben kötődnek a munkahelyükhöz
Már csak a munkavállalók 59%-a tekinthető elkötelezettnek itthon – derül ki Magyarország legnagyobb kutatásából, amely a munkavállalók válaszai alapján mutat átfogó képet az aktuális munkaerőpiaci trendekről. A jövő sikerességének záloga az agilis cégeké, akik képesek gyorsan, és hatékonyan reagálni a folyamatos változásokra.
Te elmennél valakivel moziba, akit még sosem láttál?
Létezik egy vásárlásgenerátor, amit, ha használni kezd egy cég, akár meg is duplázhatja a bevételét. Ráadásul sok cég még csak nem is tud róla, nem használja, így igen tetemes piaci előnyre tehet szert az, aki beveti a titokzatos vásárlásgenerátort, ami nem más, mint a bizalom - hívta fel a figyelmet Kocsis Zoltán, vizuális marketing szakértőnk.
Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz
Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.
Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében
Az alapdilemma ez: a profitnövelés szerepel az első számú célként, vagy a fogyasztók és a társadalom? Shareholder- vagy a stakeholder-szemlélet? A cégvezetők többsége főleg az előbbit kommunikálja, még akkor is, ha az utóbbit is fontosnak tartja.
Öt tanács fiatalkori önmagunknak
Utólag mindig okosak vagyunk. Bölcsebb, érettebb, tapasztaltabb önmagunk tanácsa jó pár kerülőutat, tévutat és hibát megspórolna nekünk, ha a jövőnkből el tudná juttatni emberi és szakmai jó tanácsát. Milyen tanácsot adnának 24 éves önmaguknak amerikai üzletemberek? Íme a világi érvényesülés és a belső kiteljesedés alapelvei.
Nulla forintos trükkök, amitől szárnyalnak a dolgozók
A motivációval az a baj, hogy nem tartós - mondják sokan - a megoldás, hogy mindennap gyakoroljuk! Van pár dolog, amit ha sikerül bevezetnünk a mindennapokba, garantáltan nő az elkötelezettség. És egy fillérünkbe sem kerül az egész.
100% hatékonyság, 0% bürokrácia - ilyen az új munkaszervezés
Nem a munkavállalónak kell idomulnia a szervezethez, hanem a szervezetnek az emberekhez. Ha a dolgozók kellően motiváltak és elkötelezettek, jobb munkaszervezési rendszer alapját teremtik meg, mint bárki, egy papír fölé görnyedve.
Magabiztosabbak lettek a magyar dolgozók
A dolgozói elkötelezettség 2005 óta először csökkent az idén, a munkavállalók magabiztosabbak lettek és könnyebben váltanak, mint korábban - derült ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából.
A UX design motivál, nem a pénz
Nem a pénz az elsődleges motiváció a munkában. Ez ahhoz kell, hogy egyáltalán dolgozzunk. Ha a munkáltató ennél nagyobb elkötelezettséget akar – és kemény számok mutatják, hogy akarnia kéne –, ennél sokkal többre van szükség.
5 tuti HR tipp kisvállalkozóknak
A HR feladata a kis cégekben sem csak az alkalmazottak felvétele és elbocsátása, esetleg a képzések megszervezése lenne, a kisebb vállalatok is sokkal többet várhatnak tőle. Lássunk 5 szakértői HR tippet, ami biztosítja, hogy a csapatunk hűségesen, magas színvonalon dolgozzon, és fejlődjön a vállalat és kollégák iránti közös felelősség érzete.
Így lesz elkötelezett a dolgozó
Az elköteleződés gyakorlatilag az összes ismert teljesítménymutatóra hatással van, nem kétséges tehát, hogy hasznos dolog. De hogyan hozzuk ki a munkatársakból? Szakértőnk segít!
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után
Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.
Az elhivatottság gazdasága a megoldás?
A fenntartható gazdaságnak szükségszerűen lélekbarátnak és tehetségösztönzőnek kell lennie. Mert akik lélekölő munkát végeznek, azok aligha építhetnek egy fenntarthatóbb világot. A The Purpose Economy című könyvében Aaron Hurst arra kínál receptet, hogy az egyén miként tudatosíthatja és fogalmazhatja meg, mi az ő személyes küldetése.
Megéri változtatni a kérdéseinken!
Hogyan válhat a legbosszantóbb beosztott a legfontosabb segítővé? Erről szól Marilee Adams Kérdezz másként, élj másként! című bestsellere.
Ideje odafigyelni a munkavállalókra
A kisvállalkozásoknál - ezen belül a mikrovállalkozásoknál - sokkal hangsúlyosabb szerepe van, illetve lenne a "HR"-nek, mint a nagy cégeknél. A hazai kkv-k azonban legfeljebb ösztönösen alkalmaznak HR eszközöket.