Te elmennél valakivel moziba, akit még sosem láttál?

Létezik egy vásárlásgenerátor, amit, ha használni kezd egy cég, akár meg is duplázhatja a bevételét. Ráadásul sok cég még csak nem is tud róla, nem használja, így igen tetemes piaci előnyre tehet szert az, aki beveti a titokzatos vásárlásgenerátort, ami nem más, mint a bizalom - hívta fel a figyelmet Kocsis Zoltán, vizuális marketing szakértőnk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbb ember teljesen passzívvá válik, ha azt érzi, valamit el akarnak adni neki. Ilyenkor szinte fejvesztve menekülünk, még akkor is, ha egyébként szükségünk lenne arra a termékre vagy szolgáltatásra, amit felkínáltak.

Ebben az esetben vajon az a jó megoldás, ha a cég is passzív lesz, és teljes mértékben a vevőjelöltjeire hagyja a döntést, és meg se próbálja őket befolyásolni? Vagy esetleg van a kettő között egy eredményesebb megoldás, amivel minden eddiginél több vevőt lehet szerezni?

  • Mennyire bíznak benned a vevőid?
  • Ismerhet egy vevő egyáltalán egy céget?
  • Tudhatják pontosan, hogy kitől vásárolnak?
Gondolj csak bele: tizenévesen kivel mentél el moziba? A barátaiddal vagy egy olyan alakkal, akit soha nem is láttál? A vásárlásnál hasonló ingerek érik az embert, mint mikor valaki ismeretlenül leszólítja őket az utcán. (Hiszen még a cégek is az ismerősöktől rendelnek!)  A bizalom a vevői elkötelezettség és hosszú távon a siker sarokköve, de ezt nem lehet egyik pillanatról a másikra felépíteni. Nehéz és hosszadalmas folyamat, amit lehet udvariasan, kreatívan, viccesen csinálni, de lehet erőszakosan is. Ha valaki a kreatív, udvarias utat választja a vevőszerzésben, akkor az alábbi megoldásokat mindenképpen érdemes bevetnie!

A titkos fegyver: a bizalom - kép: Pixabay

  • Adjunk arcot a cégnek!
Ha egy cég kínálatát a nevével, arcával tudják azonosítani az emberek, akkor könnyebb szívvel vásárolnak majd nála. Ezért érdemes a céges weblapokra kitenni egy fotót a vezetőről, a csapatról.
  • Tartsuk rendszeresen a kapcsolatot a fogyasztókkal!
A jó arculat már fél siker
Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…
A sikeres cégek rendszeresen tartják a kapcsolatot a célközönségükkel. A honlapjukon ezt értéket, segítséget nyújtó hírlevelekkel, bloggal teszik általában. (Egy fürdőszoba bútorokat, csempéket, padlóburkolatot kínáló üzlet például írhat a lakberendezésről, a bútor-, csempe-, padlóápolásról. Egy értékesítőképző heti rendszeres e-mail sorozatában elárulhatja, hogy milyen gyorsan bevethető praktikákkal szerezhetnek kétszer annyi ügyfelet az értékesítőid.)
  • Nem csak internet létezik!
A világhálón kívül névnapi, ünnepi sms-ekkel is adhatsz hírt magadról. A lényeg, hogy folyamatosan kommunikálj a potenciális vevőiddel.
  • Ne csak a vevőid, a dolgozóid is legyen elkötelezettek!
Az emberek nagyobb bizalommal fordulnak olyan cégek felé, akiknél szakértő eladók dolgoznak az üzletben, akiknél hozzáértő értékesítők várják a vendégek, ügyfelek hívását. Akiken az látszik, hogy elsősorban nem eladni akarnak, hanem segíteni. Éppen ezért hatékony megoldás a munkatársak folyamatos képzése. Náluk senki sem lehet okosabb a piacodon. Senki sem tudhat többet a termékedről, szolgáltatásodról, vevőidről.
  • Kérdezd meg a vevők véleményét!
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Szerencsére egyre több cég kéri meg a vevőit vásárlás, megrendelés után, hogy egy apróságért (kupon, ajándéktárgy, letölthető tanulmány) cserébe mondják el véleményüket róluk. Ilyenkor egy ügyes cég mindig ad a vevőinek támpontokat: milyen volt a kiszolgálás, miért minket választott, mi alapján döntött mellettünk?
  • Ne titkold el a visszajelzéseket!
Ha már Te is beszerezted a vevőid véleményét, akkor ne tartsd hét lakat alatt. Érdemes kitenni őket a weblapodra, felhasználni őket a hirdetéseidben. A tudat ugyanis, hogy nem én vagyok egy termék próbaalanya, hogy az, amit a kezemben fogok, másnak már bevált, elképesztő nagyot dob a képzeletbeli bizalmi skáládon.

Jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo