Te elmennél valakivel moziba, akit még sosem láttál?

Létezik egy vásárlásgenerátor, amit, ha használni kezd egy cég, akár meg is duplázhatja a bevételét. Ráadásul sok cég még csak nem is tud róla, nem használja, így igen tetemes piaci előnyre tehet szert az, aki beveti a titokzatos vásárlásgenerátort, ami nem más, mint a bizalom - hívta fel a figyelmet Kocsis Zoltán, vizuális marketing szakértőnk.

A legtöbb ember teljesen passzívvá válik, ha azt érzi, valamit el akarnak adni neki. Ilyenkor szinte fejvesztve menekülünk, még akkor is, ha egyébként szükségünk lenne arra a termékre vagy szolgáltatásra, amit felkínáltak.

Ebben az esetben vajon az a jó megoldás, ha a cég is passzív lesz, és teljes mértékben a vevőjelöltjeire hagyja a döntést, és meg se próbálja őket befolyásolni? Vagy esetleg van a kettő között egy eredményesebb megoldás, amivel minden eddiginél több vevőt lehet szerezni?

  • Mennyire bíznak benned a vevőid?
  • Ismerhet egy vevő egyáltalán egy céget?
  • Tudhatják pontosan, hogy kitől vásárolnak?
Gondolj csak bele: tizenévesen kivel mentél el moziba? A barátaiddal vagy egy olyan alakkal, akit soha nem is láttál? A vásárlásnál hasonló ingerek érik az embert, mint mikor valaki ismeretlenül leszólítja őket az utcán. (Hiszen még a cégek is az ismerősöktől rendelnek!)  A bizalom a vevői elkötelezettség és hosszú távon a siker sarokköve, de ezt nem lehet egyik pillanatról a másikra felépíteni. Nehéz és hosszadalmas folyamat, amit lehet udvariasan, kreatívan, viccesen csinálni, de lehet erőszakosan is. Ha valaki a kreatív, udvarias utat választja a vevőszerzésben, akkor az alábbi megoldásokat mindenképpen érdemes bevetnie!

A titkos fegyver: a bizalom - kép: Pixabay

  • Adjunk arcot a cégnek!
Ha egy cég kínálatát a nevével, arcával tudják azonosítani az emberek, akkor könnyebb szívvel vásárolnak majd nála. Ezért érdemes a céges weblapokra kitenni egy fotót a vezetőről, a csapatról.
  • Tartsuk rendszeresen a kapcsolatot a fogyasztókkal!
A jó arculat már fél siker
Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…
A sikeres cégek rendszeresen tartják a kapcsolatot a célközönségükkel. A honlapjukon ezt értéket, segítséget nyújtó hírlevelekkel, bloggal teszik általában. (Egy fürdőszoba bútorokat, csempéket, padlóburkolatot kínáló üzlet például írhat a lakberendezésről, a bútor-, csempe-, padlóápolásról. Egy értékesítőképző heti rendszeres e-mail sorozatában elárulhatja, hogy milyen gyorsan bevethető praktikákkal szerezhetnek kétszer annyi ügyfelet az értékesítőid.)
  • Nem csak internet létezik!
A világhálón kívül névnapi, ünnepi sms-ekkel is adhatsz hírt magadról. A lényeg, hogy folyamatosan kommunikálj a potenciális vevőiddel.
  • Ne csak a vevőid, a dolgozóid is legyen elkötelezettek!
Az emberek nagyobb bizalommal fordulnak olyan cégek felé, akiknél szakértő eladók dolgoznak az üzletben, akiknél hozzáértő értékesítők várják a vendégek, ügyfelek hívását. Akiken az látszik, hogy elsősorban nem eladni akarnak, hanem segíteni. Éppen ezért hatékony megoldás a munkatársak folyamatos képzése. Náluk senki sem lehet okosabb a piacodon. Senki sem tudhat többet a termékedről, szolgáltatásodról, vevőidről.
  • Kérdezd meg a vevők véleményét!
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Szerencsére egyre több cég kéri meg a vevőit vásárlás, megrendelés után, hogy egy apróságért (kupon, ajándéktárgy, letölthető tanulmány) cserébe mondják el véleményüket róluk. Ilyenkor egy ügyes cég mindig ad a vevőinek támpontokat: milyen volt a kiszolgálás, miért minket választott, mi alapján döntött mellettünk?
  • Ne titkold el a visszajelzéseket!
Ha már Te is beszerezted a vevőid véleményét, akkor ne tartsd hét lakat alatt. Érdemes kitenni őket a weblapodra, felhasználni őket a hirdetéseidben. A tudat ugyanis, hogy nem én vagyok egy termék próbaalanya, hogy az, amit a kezemben fogok, másnak már bevált, elképesztő nagyot dob a képzeletbeli bizalmi skáládon.

Jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo