Te elmennél valakivel moziba, akit még sosem láttál?
Létezik egy vásárlásgenerátor, amit, ha használni kezd egy cég, akár meg is duplázhatja a bevételét. Ráadásul sok cég még csak nem is tud róla, nem használja, így igen tetemes piaci előnyre tehet szert az, aki beveti a titokzatos vásárlásgenerátort, ami nem más, mint a bizalom - hívta fel a figyelmet Kocsis Zoltán, vizuális marketing szakértőnk.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
A legtöbb ember teljesen passzívvá válik, ha azt érzi, valamit el akarnak adni neki. Ilyenkor szinte fejvesztve menekülünk, még akkor is, ha egyébként szükségünk lenne arra a termékre vagy szolgáltatásra, amit felkínáltak.
Ebben az esetben vajon az a jó megoldás, ha a cég is passzív lesz, és teljes mértékben a vevőjelöltjeire hagyja a döntést, és meg se próbálja őket befolyásolni? Vagy esetleg van a kettő között egy eredményesebb megoldás, amivel minden eddiginél több vevőt lehet szerezni?
Mennyire bíznak benned a vevőid?
Ismerhet egy vevő egyáltalán egy céget?
Tudhatják pontosan, hogy kitől vásárolnak?
Gondolj csak bele: tizenévesen kivel mentél el moziba? A barátaiddal vagy egy olyan alakkal, akit soha nem is láttál? A vásárlásnál hasonló ingerek érik az embert, mint mikor valaki ismeretlenül leszólítja őket az utcán. (Hiszen még a cégek is az ismerősöktől rendelnek!) A bizalom a vevői elkötelezettség és hosszú távon a siker sarokköve, de ezt nem lehet egyik pillanatról a másikra felépíteni. Nehéz és hosszadalmas folyamat, amit lehet udvariasan, kreatívan, viccesen csinálni, de lehet erőszakosan is. Ha valaki a kreatív, udvarias utat választja a vevőszerzésben, akkor az alábbi megoldásokat mindenképpen érdemes bevetnie!
Adjunk arcot a cégnek!
Ha egy cég kínálatát a nevével, arcával tudják azonosítani az emberek, akkor könnyebb szívvel vásárolnak majd nála. Ezért érdemes a céges weblapokra kitenni egy fotót a vezetőről, a csapatról.
Tartsuk rendszeresen a kapcsolatot a fogyasztókkal!
A sikeres cégek rendszeresen tartják a kapcsolatot a célközönségükkel. A honlapjukon ezt értéket, segítséget nyújtó hírlevelekkel, bloggal teszik általában. (Egy fürdőszoba bútorokat, csempéket, padlóburkolatot kínáló üzlet például írhat a lakberendezésről, a bútor-, csempe-, padlóápolásról. Egy értékesítőképző heti rendszeres e-mail sorozatában elárulhatja, hogy milyen gyorsan bevethető praktikákkal szerezhetnek kétszer annyi ügyfelet az értékesítőid.)
Nem csak internet létezik!
A világhálón kívül névnapi, ünnepi sms-ekkel is adhatsz hírt magadról. A lényeg, hogy folyamatosan kommunikálj a potenciális vevőiddel.
Ne csak a vevőid, a dolgozóid is legyen elkötelezettek!
Az emberek nagyobb bizalommal fordulnak olyan cégek felé, akiknél szakértő eladók dolgoznak az üzletben, akiknél hozzáértő értékesítők várják a vendégek, ügyfelek hívását. Akiken az látszik, hogy elsősorban nem eladni akarnak, hanem segíteni. Éppen ezért hatékony megoldás a munkatársak folyamatos képzése. Náluk senki sem lehet okosabb a piacodon. Senki sem tudhat többet a termékedről, szolgáltatásodról, vevőidről.
Szerencsére egyre több cég kéri meg a vevőit vásárlás, megrendelés után, hogy egy apróságért (kupon, ajándéktárgy, letölthető tanulmány) cserébe mondják el véleményüket róluk. Ilyenkor egy ügyes cég mindig ad a vevőinek támpontokat: milyen volt a kiszolgálás, miért minket választott, mi alapján döntött mellettünk?
Ne titkold el a visszajelzéseket!
Ha már Te is beszerezted a vevőid véleményét, akkor ne tartsd hét lakat alatt. Érdemes kitenni őket a weblapodra, felhasználni őket a hirdetéseidben. A tudat ugyanis, hogy nem én vagyok egy termék próbaalanya, hogy az, amit a kezemben fogok, másnak már bevált, elképesztő nagyot dob a képzeletbeli bizalmi skáládon.
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.