A jó arculat már fél siker

Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Milyen reklámanyagokra reagál a legjobban a célcsoportom? Milyen grafikai, nyomdai megoldások vonzzák őket cégemhez? Mitől lesz egy ajánlat, szórólap, katalógus több, mint egy egyszerű termékbemutató, és mitől lesz potenciális vevőm, ügyfelem, vendégem számára ellenállhatatlan? Hogyan lehet a weboldalam a legtöbb érdeklődőt szerző értékesítőm?

Ezek a kérdések, amelyekre gyakorlati megoldásokat keresnek a kkv-k, amikor grafikai anyagokat terveznek, vagy terveztetnek. Hidd el, a vevőszerzésben is azok jönnek ki győztesen, akiknek ott lapul a fiókjában egy 5-6 oldalas kis arculati dosszié, tele jobbnál jobb ötlettel. Ezt a dossziét úgy hívják, hogy arculati kézikönyv és mellette van egy előre meghatározott, előkészített éves marketingterv.

Tudd, hogy kinek, és hogy mit akarsz mondani - Kép: Pixabay

Mire jó?

  • Megszűnnek a felesleges marketing kiadások;
  • Láthatóvá válik, mennyit költ egy cég egy évben a vevők megszerzésére és az mekkora bevételt hoz;
  • A vevők folyamatosan hallanak a cégről;
  • A régi vevők folyamatosan visszajárjanak;
  • Egy átgondolt vevőszerző tervvel a versenytársakat faképnél lehet hagyni;
Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Hogyan épül fel egy működő, hatékony vevőszerző gépezet?

Első lépés: a célcsoport ismerete

  • Ha egy cég nem tudja pontosan, hogy a vevői miért döntöttek mellette, akkor az új vevők megnyeréséhez, a régiek visszacsábításához kénytelen lesz mélyen a zsebébe nyúlni.
  • Ha például rengeteg vállalkozónak túl sok munkaidejébe kerül, hogy naponta a könyvelőhöz futkosson, akkor annak a könyvelőnek, amelyik házhoz megy, nyert ügye van.
  • Ha délután már nem kapni friss kenyeret, pedig lenne rá igény, akkor a délután is forró kemencével üzemelő látványpékség mindenkit magához tud csábítani.
Amennyiben egy cég ismeri, hogy potenciális vevőinek mi a legnagyobb problémája, akkor már csak két dolgot kell tennie:
  • a problémákra megoldást kell kínálnia;
  • és el kell kezdenie hirdetni ezt a megoldást.
Második lépés: az előnyök bemutatása

Megkülönböztető tulajdonságok lehetnek például ezek:

  • Mi ismerjük a kis utcákat is – A leggyorsabb futárszolgálat Budapesten
  • Személyre szóló üdvözlőkártyák a virág mellé – Virágbolt
  • A rövid hajú nők fodrásza – Miért vágnánk másba, ha ebben vagyunk a legjobbak?
Ezek a vállalkozások megvizsgálták, miben különböznek a versenytársaiktól, miben ők a legjobbak, majd elkezdték hirdetni.
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Ahogyan az Idea Fontana is: „Érdeklődőket generáló, kreatív, grafikai anyagokat állít elő ügyfeleinek, egyedülállóan határidő garanciával.” ­

Harmadik lépés: a reklámeszközök kiválasztása

Még a Coca-Cola, a Nike, a Google is először megkeresi azokat a kommunikációs csatornákat, amiken eléri a célpiacát, és csak utána kezd el hirdetni. Megnézik, mely eszközökkel tudnak az új vevőkhöz, melyekkel a meglévő vevőikhez szólni.

Milyen eszközök szólhatnak az új vevőkhöz? (Kreatív grafikai teendő)

  • honlap, ami felhívja a célcsoportod figyelmét egy őt érintő problémára, majd arra megnyugtató választ ad;
  • szórólap, amin határidős ajánlatot hirdetsz;
  • prospektus – ami nem csak a termékeidről, szolgáltatásaidról és rólad szól, hanem arról is, hogy mit nyer veled a vevő;
  • névjegykártya – ez is lehet egy reklámeszköz egy olyan, rövid marketingüzenettel, amiben benne van az előnyöd (pl.: Idea Fontana – a „reklámgrafikai szakértő”);
  • hirdetés – ami nem a szolgáltatásod és termékeid felsorolása, hanem egy, a célcsoportodat érintő problémáról és annak megoldásáról szól;
  • kültéri megjelenés – ne logóval és felsorolással, hanem a marketing üzeneteddel. „Saját honlap 5 perc alatt”;
  • kuponok – ami behúz az első vásárlásra – egy ingyen koktél a vacsora mellé;
  • kiállítás – ami akkor hatékony, ha a fő célod, hogy adatbázist gyűjts;
  • DM levél – itt hosszabban elmesélheted, hogy mit nyer a potenciális vevőd a termékeiddel.
Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen
Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.
Milyen reklámeszközökkel lehet rávenni újra a régi vevőket a vásárlásra?
  • internetes hírlevél sorozat – ami nem csak az ajánlatokról szól, hanem rövid cikkekkel szakértővé tesz, azaz bizalmat szül;
  • DM levél régi vevőknek – hosszan leírhatod legújabb akciód minden részletét, kibonthatod az ajánlatodat;
  • sms kampány – ez üzleteknek, boltoknak, hoteleknek lehet jól működő eszköz, hiszen a mobiltelefon mindig kéznél van;
  • vevői kedvezmények, kuponok – amik láthatatlan köldökzsinórként működnek.
Jövő héten újra jelentkezem...

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo