Magabiztosabbak lettek a magyar dolgozók

A dolgozói elkötelezettség 2005 óta először csökkent az idén, a munkavállalók magabiztosabbak lettek és könnyebben váltanak, mint korábban - derült ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából.

Kép:Flickr

Az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó vállalat 16. alkalommal készítette el a program keretében a dolgozói elkötelezettséget vizsgáló kutatását. Idén 91 cég 44 ezer munkavállalója válaszolt a kérdésekre. 

Kötődünk, de kevésbé

Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatás szerint az elmúlt öt év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61 százaléka elkötelezett a cég iránt. Ők azok, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Ez meghaladja mind az európai, mind a globális szintet, de csökkenő tendenciát mutat, idén először ugyanis megfordult a sokéves trend. A felmérés szerint a munkavállalók 48 százaléka egyáltalán nem fél kimenni a munkaerőpiacra, ez jelentős emelkedés a korábbi évekhez képest. Gyengült a kötődés munkahelyükhöz, 38 százalékuknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás - közölték.

Az erkölcsi és az anyagi elismerést tekintve is csökkent az elégedettség az átlagos magyar munkahelyen dolgozóknál. Csak 40 százalék ért egyet azzal, hogy az elvégzett munkájuk és felelősségük arányos a fizetésükkel, és úgy látják, hogy a környezet, amelyben dolgoznak, illetve a munkavégzéshez biztosított felszereléseik is kevésbé támogatják hatékonyságukat.

A UX design motivál, nem a pénz
Nem a pénz az elsődleges motiváció a munkában. Ez ahhoz kell, hogy egyáltalán dolgozzunk. Ha a munkáltató ennél nagyobb elkötelezettséget akar – és kemény számok mutatják, hogy akarnia kéne –, ennél sokkal többre van szükség.
Az idei legjobbak

Az Aon Hewitt 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjat. Az idei tíz győztes vállalat a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői közül került ki. Az idei díjazottak: a GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft., a Jungheinrich Hungária Kft., a Sodexo Pass Hungária Kft., az Sz+C Stúdió Kft., a B.Braun Avitum Hungary Zrt., az EuroFamily, a Microsoft Magyarország Kft., a Decathlon Magyarország, a Sodexo Magyarország Kft. és a Vodafone Magyarország Zrt.

A legjobbaknál a megkérdezettek 72 százaléka közölte, hogy a tehetségeket könnyebben megszerzik és a nyitott pozíciók betöltése nem jelent számukra gondot, az átlagnak 43 százaléka mondhatja el magáról ugyanezt.  A legjobb munkahelyeknél a felsővezetést is sokkal pozitívabban értékelik, 84 százalék ért egyet azzal, hogy a felsővezetők eredményesen vezetik a vállalatot és az embert tekintik a legértékesebb erőforrásnak.A legjobb munkahelyeken a dolgozók 85 százaléka elkötelezett, és azt vallja, mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen - derült ki a felmérésből.

Véleményvezér

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo