A multinacionális vállalatoknál számottevő mértékben, 34 százalékról 56 százalékra nőtt azoknak a cégeknek a száma, amelyek 2008 és 2014 közt különféle egészségügyi programokat indítottak a munkavállalóik egészségének megőrzése érdekében derül ki a Xerox tanácsadó diviziójának, a Buck Consultants-nak legfrissebb jelentéséből. (Sajnos a magyar munkáltatók ezzel még nem igazán foglalkoznak.)
A kutatás rávilágított, hogy a megkérdezett cégek több mint egyharmada saját wellness programot hozott létre a dolgozóinak. Emellett a vállalatok több mint fele járult hozzá valamilyen módon az alkalmazottak egészségmegőrzéssel összefüggő kiadásaihoz, illetve a vállalkozások közel 2/3-ada nyilatkozott úgy, hogy az egészségvédelem kiemelt szerepet játszik a vállalati stratégiában és ezen a területen további erőfeszítéseket fognak tenni az alkalmazottaik védelmében.
„A vállalatok vezetői nagyon helyesen felismerték azt az elmúlt években, hogy az egészséges életmódot támogató kezdeményezések rövid-, közép-és hosszútávon is jelentősen hozzájárulnak a cég, illetve a munkavállalók fejlődéséhez. Ezekkel a programokkal még motiváltabbá tehetőek az emberek, erősíthető az elköteleződésük és tovább növelhető a munkájuk hatékonysága.” – hangsúlyozta Dave Ratcliffe, a Buck Consultants vezetője.
A Buck Consultants felméréséből az is kiderül, hogy a tapasztalatok alapján a munkaadóknak olyan programokat érdemes kidolgozniuk és megvalósítaniuk a jövőben, amelyek a stresszel, a kevés testmozgással és a rossz táplálkozással járó negatív hatásokat orvosolja a dolgozók körében. (Itt olvashatja tippjeinket, hogyan járhat az élen ebben!)