Bankból jöhet a digitális

A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A fogyasztók szerint a digitális megoldások időt takarítanak meg (70%) és egyszerű a használatuk (59%). Ezen felül tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolják, hogy a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet – derül ki a Mastercard Európai Digitális Bankolás című tanulmányából. „A kutatásunk megerősítette, hogy a vásárlók egyszerű és biztonságos megoldásokat akarnak használni banki ügyleteik során és nagyon nyitottak az új digitális termékekre, ha azok javítják az ügyfélélményt” – mondta Javier Perez, a Mastercard Európáért felelős elnöke.

Kép: SXC

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a banki ügyfelek csak kis mértékben hűségesek pénzügyi szolgáltatójukhoz: az európaiak közel fele (49%) idővel fontolóra veszi, hogy digitális szolgáltatóra cserélje meglévő hagyományos bankját. A fenti megállapítás különösen igaz a németekre, az ottani válaszadók 27 százaléka véli úgy, hogy egy éven belül bankot vált. Ez Európában a legmagasabb arány, szemben a hollandokkal, akiknél a válaszadók 7 százaléka gondolja csak így, 52 százalékuk szeretne jelenlegi bankjánál maradni. A magyar válaszadók az európai átlagnál magasabb aránya (73%) gondolkodik azon, hogy digitális bankot választ a meglévő helyett, vagy már meg is tette ezt.

Az ügyfelek döntésén múlik a verseny
Ma már több banknál lehet előkészíteni a kölcsönfelvételt online csatornákon keresztül, ami meggyorsítja az egész folyamatot, egyben csökkenti a bankok kiadásait is. Így a következő időszakban olcsóbbá válhatnak a banki szolgáltatások, köztük a hitelek. Ahhoz, hogy csökkenjenek a banki díjak jogszabály-változtatásra és átláthatóbb kínálatra lenne szükség.
A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait. A megkérdezettek szerint a pénzügyi ágazat digitalizációja a bankfiókokra is hatással lesz. A válaszadók kétharmada szerint 10 év múlva is létezni fognak ilyenek, de számuk csökkenni fog, míg 6% a fiókok teljes eltűnésére számít. A magyarok erről kevésbé vannak meggyőződve, de 71 százalékuk az elmúlt egy évben nem látogatott el személyesen bankjába.

Arra a kérdésre, hogy mit változtatnának jelenlegi bankjukon, az elsődleges válasz a kényelem volt és az, hogy a banki szolgáltatások bárhol elérhetőek és könnyen használhatóak legyenek. (42%) A második leggyakoribb válasz a szerződésekre vonatkozó rugalmasság volt és az éjjel-nappali konzultáció lehetősége (27%). A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi.

A britek a legaktívabb digitális bankhasználók, 54 százalékuk használ legalább heti rendszerességgel ilyen szolgáltatást, őket a hollandok követik (51%), majd a svédek következnek (47%), a svájciaknál 26 százalék az arány. A magyarok kicsit több mint negyede (27%) bankol digitálisan legalább heti gyakorisággal, de 87 százaléka használt vagy jelenleg is használ ilyen digitális szolgáltatásokat.

A bankok is beszállnak a technológiai versenybe
A technológiai fejlődés miatt a banki megoldások, szolgáltatások is átalakulnak a következő időszakban. A bankfiókok száma várhatóan csökkenni fog, és egyre többen a különböző eszközökről, mobilról, táblagépről, számítógépről intézik majd a pénzügyeiket. Az összehasonlíthatóság és az egyszerű választás kulcsfontosságú lesz. Az ügyfelek részéről az lesz az elvárás, hogy minél gyorsabban áttekinthessék a kínálatot és kiválaszthassák a legjobb konstrukciót, legyen szó bankszámláról, személyi kölcsönről vagy éppen lakáshitel-igénylésről.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo