Árbevétel és eredménynövekedést várnak a vállalkozások

A hazai kkv vezetők következő egy évre vonatkozó árbevétel és eredmény várakozásai emelkedést mutatnak az előző negyedévhez képest. A vállalkozások közel 5 százalékos árbevétel és több mint 3 százalékos eredménynövekedést valószínűsítenek. Ezzel az árbevétel várakozások a tavalyi évre jellemző stagnáló időszak után jelentősen emelkedtek, az eredményvárakozások pedig közel a duplájára növekedtek az előző negyedévhez képest. Az árbevétel jövőbeni alakulását tekintve a középvállalkozások, az eredményvárakozásokat illetően pedig a mikrovállalkozások a legoptimistábbak – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

K&H KKV Bizalmi index alakulása

Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint számottevően javult a cégek következő egy évre vonatozó árbevétel várakozásai. A vállalkozások jelenleg átlagosan 4,95%-os árbevétel növekedést feltételeznek, szemben a tavalyi évre jellemző 4% körüli árbevétel növekedéssel. „A vállalkozások több mint fele (54%) 0-6% közötti árbevétel növekedéssel számol, míg közel minden harmadik cég (30%) 7% feletti árbevétel növekedést valószínűsít. Mindezek mellett 22%-ról 16%-ra csökkent azon cégvezetők aránya, akik cégük árbevételének csökkenésével számolnak” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

Minden szegmensben javulást várnak

A különböző árbevétel kategóriájú cégek árbevétel várakozásai egyaránt nőttek. A középvállalkozások és a mikrovállakozások szinte azonos mértékben, előbbiek átlagosan 5,4%-os, utóbbiak 5,3%-os árbevétel növekedéssel számolnak. Míg a kisvállalkozások várakozásai valamelyest mérsékeltebbek, ők árbevételük 4,6%-os növekedését prognosztizálják.

Kép: SXC

Az eredményvárakozásokat tekintve a cégek túlnyomó többsége (82%) növekedést valószínűsít, aminek átlagos mértéke közel duplája az előző negyedévi értékhez képest. Így jelenleg a cégvezetők 3,3%-os profitnövekedést feltételeznek. Ez a nagymértékű ugrás komoly kitörést jelent az utóbbi másfél évre jellemző 1-2,5% között ingadozó nyereségvárakozásokhoz viszonyítva.

Láthatók a fogyasztás beindulásának jelei

A legoptimistábbak továbbra is a mikrovállalkozások, hiszen ők 3,9%-os nyereségnövekedéssel számolnak. A kisvállalkozások, akiknek várakozásai több mint háromszorosára emelkedtek az előző negyedévhez képest, jelenleg eredményük 3%-os növekedését feltételezik. A középvállalkozások ehhez képest visszafogott, 1,8%-os profitnövekedésre számítanak, ugyanakkor ez is több mint duplája az előző negyedévi értéknek.

„A kkv-knál tapasztalt árbevétel és eredményvárakozások jelentős javulásának hátterében feltehetően az áll, hogy már láthatók a fogyasztás beindulásának jelei, és a fogyasztói bizalom is tovább javult” – tette hozzá a kkv szakértő. E megállapítást támasztja alá, hogy ugrásszerűen javult a fogyasztói hangulat Magyarországon a kormányzat rezsicsökkentő lépéseinek köszönhetően. Bizakodóbbak az emberek mind a háztartások, mind az ország gazdasági kilátásainak megítélésével kapcsolatban.

Bizonytalanok még a vállalkozások vezetői
A K&H felmérésénél jóval visszafogottabb eredményt mutatott a Policy Agenda KKV Konjunktúra Index kutatása. Eszerint a kis- és középvállalkozások cégvezetői körében továbbra sem érződik az az optimizmus, amely két évvel ezelőtt jellemezte ezt a szektort.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo