A kulcsszavak kiválasztása fontos feladat. Leginkább azért, mert a látogatottság nagyságát határozza meg, továbbá jelentős hatása van az átkattintás árára. Minden kulcsszóhoz tartozik egy illesztés típus. Az illesztés típusa határozza meg, hogy a megadott kulcsszó és a keresőbe írt kifejezések milyen egyezésénél jelennek meg a hirdetések.
1. Általános egyezés
Elengedhetetlen a hirdetések alapértelmezett beállítása. A keresőbe írt kifejezésben bármilyen sorrendben szerepelhetnek a kulcsszavak. Amennyiben a keresés tartalmazza az összes szót, akkor meg fog jelenni a hirdetés, ahogy az alábbi példa is jól mutatja:
- Használt számítógép
- Használt számítógép vásárlás
- Használt számítógép alkatrészek
- Használt alaplap számítógép alkatrész
Az általános illesztéssel kapcsolatos leggyakoribb problémák egyike, hogy néha akkor is megjelenik a hirdetés, ha semmi köze a kereséshez, habár a keresett kifejezés tartalmazza az összes kulcsszót. Az előző példánál maradva így fordulhat elő az alábbi kifejezés is: Számítógép csere használt Nintendór
Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a kulcsszavak pontosan ugyanolyan sorrendben követik egymást a keresett kifejezésben. Ezzel küszöbölhetjük ki az általános illesztés pontatlanságát.
Megjelenik a hirdetés, ha pontosan ugyanolyan a sorrend:
használt számítógép olcsón
használt számítógép alkatrész
De vigyázzunk, mert nem jelenik meg a hirdetés, ha borul a sorrend, mint az alábbi kifejezéseknél:
számítógép bolt használt
számítógép hálózathoz használt rout
3. Pontos egyezés
Csak abban az esetben jelenik meg a hirdetés, ha a keresőbe írt kifejezés pontosan megegyezik a kulcsszóval. Ezzel minden mellélövés teljesen kizárható. Számít a sorrend és a szavak száma is. Semmiben sem térhet el a keresett kifejezés a kulcsszótól - vagy nem jelenik meg a hirdetés. Az AdWords kampányoknál sokan használják azokat a kulcsszavakat, amire többen keresnek. Nyilvánvalóan jó üzlet, de érdemes szem előtt tartanunk, hogy a kulcsszó, amire sokan keresnek, azt a Google is drágábban adja. Ez az egyszerű trükk sokat segíthet nekünk abban, hogy olcsó kattintásokat szerezzünk.
További hasznos tanácsokat itt talál a témában!