Már toborozzák azokat a munkatársakat, akik a képzést követően 2017 elejétől ellenőrzik majd a közúti áru- és személyszállítást végzőket – tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A különböző szervezetek – Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőrfőkapitányság, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – most is ellenőrzik a fuvarozókat, hozzájuk csatlakozik majd az újabb egység.
Az indoklás szerint azért van szükség az új ellenőrzési csoport létrehozására, hogy „a közúti árufuvarozás mellett a személygépkocsis személyszállítással kapcsolatos előírásokat is eredményesebb betartathassák”. A kontrollcsoport létrehozásáról még májusban született döntés, összhangban a taxiscégek elvárásaival, amelyek szerint a hiányos ellenőrzésnek is szerepe volt abban, hogy a szerintük jogellenesen működő Uber egyre nagyobb teret nyert. A hatóságok pedig részben az ellenőrök alacsony számával magyarázták, hogy kevés Uber-sofőrt értek szabálytalanságon. A kormány lépett, határozatot hozott az új szervezet megalapításáról és finanszírozásáról. E célra az idén 615 millió forintot, 2017-től pedig évi 995 milliót adnak. Csakhogy az Uber közben kivonult Magyarországról. Így a jogszabály és a pénz tehát adott, de a „célcsoport” már hiányzik.
Az új szervezet azonban talál magának feladatot, mivel az Uber kivonulásával nem tűntek el az utakról a taxishiénák, amit a korábbi ellenőrzések is igazoltak. Az NFM azt is hangsúlyozta, a szabályozás önmagában nem elég, a hiénák ellen és a taxisok megítélésének javításáért a tisztességesen működő taxitársaságok tehetnének.