A neten megnézzük, a boltban megvesszük

Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25%-a, addig tavaly már 50%-uk tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

A vásárlók fele legfeljebb csak a nagy, népszerűbb gumiabroncs márkaneveket ismeri és kevesebb, mint 10%-uk tartja magát jól informáltnak vagy naprakésznek az abroncsokkal kapcsolatban. Ennek köszönhetően a vevők 37%-a nagymértékben, 31%-a pedig részben mások tanácsaira támaszkodik a vásárláskor, 32%-a viszont saját maga tájékozódik és jár utána az információknak – mutat rá a vásárlási trendekre a Continental számára készült legfrissebb kutatás.

„A legtöbb magyar vásárló még mindig a kereskedésekben, műhelyekben, gumiszervizekben informálódik az abroncsokról, valamint szívesen hallgat a barátok, családtagok ajánlására is” – tájékoztatott Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta azonban, hogy az online információgyűjtés szintén kiemelt tájékozódási felületté lépett elő, a magyar vevők több mint 40%-a interneten is utána olvas a kínálatnak, tapasztalatoknak.  2013-ban mindössze a vásárlók 23%-a tájékozódott az internetről. Az online kereséseket az abroncsok jellemzői uralják, de a különböző márkák árait is előszeretettel hasonlítják össze az interneten a vevők. Ezt követik a különböző abroncstesztek, de a kereskedőknél aktuálisan rendelkezésre álló készlet iránt is egyre gyakrabban kutatnak a magyarok.

Egyre tudatosabbak

Rábai Dániel elmondta: a vásárlók egyre tudatosabbak, a vevők 55%-a már előre dönt a kereskedőről vagy a márkáról. Két évvel ezelőtt még csak 44% tudta a vétel előtt, hogy hol fog vásárolni, illetve milyen márkát választ és egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a zöld termékek. A növekedés elsősorban az internetes tájékozódás térhódításának köszönhető. A vásárlók 15%-a pedig a konkrét márkáról és a kereskedőről egyaránt dönt. Hozzátette: a kereskedésekben egyébként 10-ből 7 vásárlónak ajánlanak márkát, melyet a vevők 90%-ban el is fogadnak a felmérés szerint. Azt, hogy végül hol és pontosan kinél vásárolják meg gumiabroncsaikat a magyar vásárlók nagyban befolyásolja az ár, azonban régiónként és szegmensenként is tapasztalható eltérés. A prémium kategória vásárlói például a megbízhatóságot és a biztonságot tartják legfontosabb szempontnak a gumiabroncs vásárlás során. A fontos döntési tényező továbbá a jó múltbéli kapcsolat a kereskedővel, ezt követi a széles választék, majd a pluszszolgáltatások elérhetősége, például abroncscsere

Felismernek minket a jövő autói
A jövőben a hozzáférést kezelő rendszerek képesek lesznek felismerni a hozzáférésre jogosult embereket, amint megközelítik a járművet, és a személyes beállítások alapján konfigurálják az autót, amíg odaér.
A magyar gumiabroncs vásárlók 55%-a gumiabroncs kereskedőnél, 14%-a független autószervizben, 11%-a hipermarketekben, 10%-a interneten, 8%-a márkaszervizben, míg 2%-uk egyéb csatornán vásárolta meg abroncsait tavaly.

Erősödik az online, de nem tűnik el az offline

Európában a gumiabroncs-vásárlók 9,5%-a online veszi meg abroncsait, míg 2010-ben ez a szám még csak 6% volt. A magyarok körülbelül 10%-a vásárol gumiabroncsot a neten, tehát valamivel az átlag fölött, de annak közelében van az online vásárlás volumene. A szomszédos országok közül Csehországban ez az arány már jóval magasabb, 32% – mellyel Európában listavezető –, míg Ausztriában és Romániában valamivel alacsonyabb, körülbelül 7% az internetes vásárlók aránya. A vétel előtt online is tájékozódok száma szintén rohamosan nő, Európában és itthon is már a vevők 50%-a kutat utána az interneten a vétel előtt. 90%-uk elsősorban a Google-ban keres rá az információkra.

A jövőben várhatóan tovább erősödik majd az online vásárlási kedv a gumiabroncsok területén is, viszont az offline boltok, szervizek nem fognak eltűnni, azonban szükségük lesz a megújulásra. A kereskedőknek az elkövetkezendő pár évben meg kell találniuk azt a vonalat, mellyel a két terület párhuzamosan, egymást kiegészítve, sikeresen működhet.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo