A neten megnézzük, a boltban megvesszük

Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25%-a, addig tavaly már 50%-uk tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A vásárlók fele legfeljebb csak a nagy, népszerűbb gumiabroncs márkaneveket ismeri és kevesebb, mint 10%-uk tartja magát jól informáltnak vagy naprakésznek az abroncsokkal kapcsolatban. Ennek köszönhetően a vevők 37%-a nagymértékben, 31%-a pedig részben mások tanácsaira támaszkodik a vásárláskor, 32%-a viszont saját maga tájékozódik és jár utána az információknak – mutat rá a vásárlási trendekre a Continental számára készült legfrissebb kutatás.

„A legtöbb magyar vásárló még mindig a kereskedésekben, műhelyekben, gumiszervizekben informálódik az abroncsokról, valamint szívesen hallgat a barátok, családtagok ajánlására is” – tájékoztatott Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta azonban, hogy az online információgyűjtés szintén kiemelt tájékozódási felületté lépett elő, a magyar vevők több mint 40%-a interneten is utána olvas a kínálatnak, tapasztalatoknak.  2013-ban mindössze a vásárlók 23%-a tájékozódott az internetről. Az online kereséseket az abroncsok jellemzői uralják, de a különböző márkák árait is előszeretettel hasonlítják össze az interneten a vevők. Ezt követik a különböző abroncstesztek, de a kereskedőknél aktuálisan rendelkezésre álló készlet iránt is egyre gyakrabban kutatnak a magyarok.

Egyre tudatosabbak

Rábai Dániel elmondta: a vásárlók egyre tudatosabbak, a vevők 55%-a már előre dönt a kereskedőről vagy a márkáról. Két évvel ezelőtt még csak 44% tudta a vétel előtt, hogy hol fog vásárolni, illetve milyen márkát választ és egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a zöld termékek. A növekedés elsősorban az internetes tájékozódás térhódításának köszönhető. A vásárlók 15%-a pedig a konkrét márkáról és a kereskedőről egyaránt dönt. Hozzátette: a kereskedésekben egyébként 10-ből 7 vásárlónak ajánlanak márkát, melyet a vevők 90%-ban el is fogadnak a felmérés szerint. Azt, hogy végül hol és pontosan kinél vásárolják meg gumiabroncsaikat a magyar vásárlók nagyban befolyásolja az ár, azonban régiónként és szegmensenként is tapasztalható eltérés. A prémium kategória vásárlói például a megbízhatóságot és a biztonságot tartják legfontosabb szempontnak a gumiabroncs vásárlás során. A fontos döntési tényező továbbá a jó múltbéli kapcsolat a kereskedővel, ezt követi a széles választék, majd a pluszszolgáltatások elérhetősége, például abroncscsere

Felismernek minket a jövő autói
A jövőben a hozzáférést kezelő rendszerek képesek lesznek felismerni a hozzáférésre jogosult embereket, amint megközelítik a járművet, és a személyes beállítások alapján konfigurálják az autót, amíg odaér.
A magyar gumiabroncs vásárlók 55%-a gumiabroncs kereskedőnél, 14%-a független autószervizben, 11%-a hipermarketekben, 10%-a interneten, 8%-a márkaszervizben, míg 2%-uk egyéb csatornán vásárolta meg abroncsait tavaly.

Erősödik az online, de nem tűnik el az offline

Európában a gumiabroncs-vásárlók 9,5%-a online veszi meg abroncsait, míg 2010-ben ez a szám még csak 6% volt. A magyarok körülbelül 10%-a vásárol gumiabroncsot a neten, tehát valamivel az átlag fölött, de annak közelében van az online vásárlás volumene. A szomszédos országok közül Csehországban ez az arány már jóval magasabb, 32% – mellyel Európában listavezető –, míg Ausztriában és Romániában valamivel alacsonyabb, körülbelül 7% az internetes vásárlók aránya. A vétel előtt online is tájékozódok száma szintén rohamosan nő, Európában és itthon is már a vevők 50%-a kutat utána az interneten a vétel előtt. 90%-uk elsősorban a Google-ban keres rá az információkra.

A jövőben várhatóan tovább erősödik majd az online vásárlási kedv a gumiabroncsok területén is, viszont az offline boltok, szervizek nem fognak eltűnni, azonban szükségük lesz a megújulásra. A kereskedőknek az elkövetkezendő pár évben meg kell találniuk azt a vonalat, mellyel a két terület párhuzamosan, egymást kiegészítve, sikeresen működhet.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo