A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka

A tartalommarketing nem az online marketing egy része, hanem egy más gondolkodásmód. A marketingben elmondod, hogy rocksztár vagy, a tartalommarketing esetében viszont bizonyítjuk is! Hogy mit is jelent ez a most nagyon divatos irányzat, arról szakértők beszéltek a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi a tartalommarketing? Minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen – hivatkozott a Wikipedia definíciójára Sipos Zoltán Kreatív Kontroll Kft. ügyvezető igazgatója. Nem véletlenül hivatkozik erre az oldalra: a szócikket ők állították elő, abban így több hivatkozás is van a cégükre – ez már maga a tartalommarketing. Vagyis az, mikor a vevők figyelmét nem kierőszakoljuk, hanem kiérdemeljük.

A tartalommarketing
  • 62%-al olcsóbb és háromszor több leadet hoz
  • Közel nyolcszoros látogatószám növekedést hoz
  • 6-szor nagyobb konverziót eredményez más marketing stratégiákhoz képest
A tartalommarketing tehát tulajdonképpen egy más szemlélet, hogy újdonság lenne, azt viszont nem mondhatnánk. Az első példa 1891-ből származik, amikor az Oetker recepteket kezdett el elhelyezni a termékei csomagolásán. De nagyon híres példa a The Michelin Guide is, ahol egy autógumi gyártó sok száz oldalas könyveket kezdett kiadni utazási témában. Vagyis arra biztatott, hogy utazáshoz koptassák el vevői a náluk vásárolt gumikat. A kiadvány ráadásul pénzbe kerül, az emberek tehát fizetnek a marketing termékért - és a dolog működik.

A probléma adott

Megváltozott az információszerzés útvonala. A hagyományos reklám nézőpontja, hogy odamegyünk a fogyasztóhoz és igyekszünk kicsikarni belőle egy kicsike figyelmet. Az emberek ennek eredményeként elkezdték elkerülni a reklámokat, muszáj volt változtatni. Az első a Google volt, aki azoknak kezdett speciális reklámokat mutatni, akik egy konkrét problémára kerestek. Tehát olyan fogyasztóhoz igyekszem szólni, akinek probléma tudata van, amire megoldást keres.

Ne a cégünkről beszéljünk! Nem érdekli a fogyasztót, hogy mikor alakult a cég, sokkal inkább az, hogy hogyan tudunk segíteni neki megoldani a problémáját, amit már azonosított magában.

A jó szöveg nem csak a szavakon múlik!
Az online tér elengedhetetlen eleme a jó tartalom, amelyet viszont nem könnyű előállítani. „A jó szöveg ugyanis nem csak a szavakon múlik, legalábbis nem minden esetben” – hangsúlyozza Farkas Erika, a Piac & Profit online marketing szakértője videótréningjének első részében.
Találjuk meg, kinek szól

A tartalom előállítása mellett nagyon fontos, hogy figyeljünk a publikálásra. Ez sok esetben probléma a szakember szerint. Ha van egy blogbejegyzés, akkor azt osszuk meg a facebookon is és minden más felületen, ami felmerülhet. Nagyon fontos továbbá, hogy mindig kövessük és mérjük a megjelenéseket! Még a legprofibb szövegíró sem tud mindig olyat írni, ami tökéletesen működik. Ezért mindig mérni és változtatni kell a tapasztalatoknak megfelelően.

Kép:Pixabay

A sikeres tartalommarketing azonban végül is azon múlik, hogy mennyire tudunk hasznos és érdekes tartalmakat kínálni azoknak, akiket ki kívánunk szolgálni. A lényeg, hogy szánjunk időt arra, hogy megismerjük azt, akinek írunk. Ha valakinek vérzik az ínye, örömmel olvas majd praktikákat, hogy mit tehet ez ellen - és valószínűleg a probléma megoldását ajánló speciális fogkefe is felkelti majd az érdeklődését. Ha valakinek épp a csatornájával van gondja, biztosan érdeklődéssel olvassa majd a dugulás elhárítás módszereit - de jő eséllyel nem fog magam nekiállni a bonyolultabb folyamatoknak. Tehát amellett, hogy szakértővé válunk (itt adunk néhány konkrét tippet, hogyan) a látogató szemében - hisz értékes tartalommal bizonyítjuk, hogy értünk ahhoz, amiről beszélünk -, maradandó emléket is tudunk nyújtani. Nem kell félni attól, hogy adjunk, magunk is jól járunk majd vele!

Legyen hasznos!

A tartalommarketing eszközök segítségével pont akkor juttatjuk a marketingkommunikációnkat a potenciális vevőik elé, amikor azok épp a témába vágóan keresnek az interneten. Tehát nem félbeszakítjuk őket, hanem épp segítjük kereső munkájukat - mondja Oberfrank Zoltán marketing és értékesítési coach. A jó tartalom nem rólunk, hanem a fogyasztóról szól, az ő problémájára, kérdésére kínál megoldást.

Saját blog lépésről lépésre
A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk tanácsokat ad, hogy fogjunk neki!
Mik tartoznak a tartalommarketing eszköztárába? A teljesség igénye nélkül:
  • Értékes információkat tartalmazó cikkek a weboldalunkon
  • Hírlevelek
  • Közösségi oldalak
  • Blogok
  • Videók
  • Kulcsszavak és keresőoptimalizálás
  • Értékes tartalmak más online médiában
  • Feliratkozási és regisztrációs lehetőségek
  • Online és offline szemináriumok
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo