A hónap végén kiderül, ki mentesül a reklámadó alól

Rogán Antal a Kossuth Rádióban meglebegtette a reklámadó alóli mentesség lehetőségét a kis cégeknél. Hasonlóan nyilatkozott Lázár János is, aki szerint március végéig lezárulhat az ezzel kapcsolatos vita.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

A Fidesz szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük, mert ez esetükben indokolatlan lenne és felesleges bürokratikus költségeket jelentene - mondta Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetője szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. A kormány azért kényszerül a sok vitát kiváltott tervezet módosítására, mert a múlt héten az Európai Bizottság állami támogatási vizsgálatot indított a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. (A kormány át is alakítaná ezt a kulcsot és így még rosszabbul járhatnak a vállalkozások.)

Rogán Antal a szerda reggeli rádióinterjúban kiemelte: a költségvetésben tervezett körülbelül 7 milliárd forintos reklámadó-bevétel nagyságrendjét tartani kell, ezért beszélt a gazdasági bizottság keddi ülésén - idézte fel - "3-5 százalékos intenzitásról, ami nem kulcsot jelent, hiszen ez az összes Magyarországon keletkező reklámbevételre vonatkozó intenzitási kérdés".

Ha a reklámadó kulcsai csökkennek, akkor - a tervezett adóbevétel tartása érdekében - "nyilvánvalóan teríteni kell", vagyis az adófizetésre kötelezettek körét bővíteni kell - mondta a fideszes politikus. A parlament gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén arról számolt be, tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

A kabinet kész előterjeszteni a reklámadó csökkentését, fontos azonban, hogy "a magyar tulajdonban lévő kisvállalkozások érdekeit meg tudjuk védeni", ezért harcol a kormány az ő reklámadó-mentességükért - mondta a Miniszterelnökség vezetője, jelezve, hogy éppen ez az egyik tárgya az uniós vitának. Lázár János arra számít, hogy március végéig lezárulhat a vita.

MOST LESZ CSAK NAGY BAJ A REKLÁMADÓBÓL
A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés – ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo