A Facebook saját blogján bejelentett, a hírfolyamot érintő algoritmus változtatás talán legfontosabb eleme, hogy a közösségi oldal mostantól több bejegyzést fog mutatni a felhasználóknak azok közül, amelyeket családtagjaik, barátaik osztottak meg.
Ez ugyanakkor természetesen azt is jelenti, hogy kevesebb kerül majd a felhasználók szeme elé azokból a bejegyzésekből, amelyeket a követett oldalak tesznek közzé. Vagyis a cégek nem igazán örülhetnek ennek a változtatásnak. Úgy néz ki, háttérbe szorul majd az is, amit a Facebook eddig kifejezetten támogatott, hogy a felhasználók a platofrmon keresztül olvassanak híreket. Pontosabban a hírek akkor kerülnek a szemük elé ha egy ismerősük megosztotta az adott hírt.
A változás mögött sokféle ok állhat, de első helyen természetesen a Facebook üzleti érdekei. A fizetett posztok ugyanis nyilván továbbra is helyet kapnak a hírfolyamban - tehát a vállalkozások még inkább rá lesznek kényszerítve, hogy kinyissák a bukszájukat, ha el akarják érni a követőiket.