11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer

A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Több a lehetőség, mind gondolnánk - Kép: Pixabay

A cégek általában két fajta Facebook kampányt használnak: rajongókat gyűjtő és e-mail adatbázist építő alkalmazás alapú kampányokat, és aktivitásnövelő, bejegyzés alapú kampányokat. (Általában lájkot, vagy rajongót akarunk.) Ezeken belül persze vannak variációk, mint például amikor az adatbázis építéshez fotóversenyt vagy egy kérdőívet használ egy cég. Pedig ennél sokkal több lehetőség van – olvasható a facebooktippek.hu blog legfrissebb bejegyzésében.

Szokás kialakító kampány: amikor a rajongók körében kialakítunk egy szokást, például, hogy minden nap egy megadott időben térjen vissza az oldalunkra!

Értesítés bekapcsolását célzó kampány: egy olyan módszer, amivel elérjük, hogy a Facebook oldalunk minden bejegyzéséről értesüljenek a rajongóink!

Weboldal / termék / szolgáltatás megismertető kampány: segítségével a célcsoportunk megismeri a cég vagy a termék minden részletét!

Webáruház értékesítést támogató kampány: amikor a cél az, hogy a webáruházunk eredményeit növeljük! (Sosincs késő az e-bizniszhez!)

E-mail marketing támogató kampány: ha például szeretnénk, hogy a hírlevelünk kikerüljön a Gmail promociók füléről! (Itt olvashat tippeket, hogy ne a kukában landoljon hírlevele!)

Kampány más saját csatorna felfuttatására: YouTube, Google+ vagy LinkedIn oldalt vezetünk be? Egy jó Facebook kampány ebben is segíthet. (Itt elolvashatja, hol érdemes csatornát indítania!)

Magvető kampány: speciális üzenet beültetése a célcsoport fejébe.

Vevőszállító kampány: vigyük el az embereket a rendezvényünkre vagy az (offline) üzletünkbe! Ebben is komoly szerep juthat egy Facebook kampánynak!

Marketing a válságban – csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketingkommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis- és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV-AKADÉMIA nevű rendezvényen.
Mobil alkalmazás illetve mobil felület bevezető, szoktató kampány: hogy ne csak egy újabb porosodó ikon legyen a drága alkalmazásunk az ügyfelek mobilján. (A mobilmarketingről itt olvashat részletesebben!)

Integrált aktivitás alapú kampány: pl. Instagram és Facebook fotóverseny összekapcsolása. Alakítsunk ki rajongást a márkánk körül egyszerre több helyen!

Vírusos terjedést támogató kampány: vegyük rá közönségünket, hogy hozzanak magukkal még egy embert vagy kettőt, vagy négyet, de mindenképpen szabályosan és eredményesen. (Itt olvashat a ragályos tartalom titkáról!)

Persze egy kampány több célt is támogathat, és egy promóciót több megoldással meg lehet valósítani. A Facebook kampányok, a kommunikáció és a hirdetések megfelelő kombinációja nagyon sok célt szolgálhat. Többet, mint amire a cégek nagyobbik része gondol.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo