Tízből négy magyar vállalatot sikerrel támadnak meg a bűnözők

Manapság minden vállalat szembesül a kiberbűnözés valamilyen formájával, sőt mi több, az elmúlt 12 hónapban a magyar vállalkozások 40 százaléka tapasztalt adatvesztést egy támadás eredményeként. A vizsgált időszakban a nagyvállalatok egyötöde (20 százalék) számolt be négy vagy annál több alkalommal adatsértéssel járó rendszer elleni támadásról.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Flickr/Perspecsys

Egy kiberbiztonsági incidens legrosszabb következménye a szenzitív adatok elvesztése. Azonban Magyarországon a vállalkozásoknak mindössze kevesebb, mint a fele ért egyet a ténnyel, miszerint fontos a számítástechnikai biztonság. A Kaspersky Lab globális kutatása összehasonlította a kiberbiztonsági fenyegetettségeket a valós, megtörtént esetekkel, hogy bemutassák a lehetséges sebezhetőségeket, amelyek túlmutatnak a szokványos rosszindulatú programokon és a spameken.  A vállalatok körében tapasztalható kulcsveszélyek egyértelműen kimutathatóak: a cégek 32 százaléka átélt már célzott támadást, és 20 százalékuk észlelt zsarolóvírust alkalmazó esetet. Egy másik komoly veszély is lehet egy vállalkozás életében, amire a felmérés rávilágított: az alkalmazottak gondatlansága, ami 43 százalékban járult hozzá a kiberbiztonsági incidensek számához. (Ehhez annak is köze lehet, hogy digitális fejlesztésekben lemaradtak a magyar cégek.)

Ugyanakkor, ha a sebezhetőségekről kérdezték a felmérés kitöltőit, számos új problémával szembesültek a kibertanácsadó cég kutatói. A három legnehezebb fenyegetés, amit a felhasználóknak kezelniük kell, a következő: nem megfelelő adatok megosztása mobil eszközökről (54%); olyan eszközök fizikai elvesztése, amelyek fontos információt tárolnak (53%); és az IT-erőforrások nem megfelelő használata a dolgozók körében (50%).

A Black Friday-jel kezdődik a vadászidény a gyanútlanokra
Az online áruházak és a fizetési rendszerek elleni adathalás- támadások növekedése várható az ünnepi szezon közeledtével, amely az úgynevezett Fekete Péntek napján kezdődik, majd Kiber Hétfővel folytatódik a karácsonyi szezon végéig.
Ezeket követi a felhő alapú felületetek biztonsága, az IoT-fenyegetések, valamint a biztonsági szolgáltatások, az infrastruktúra kiszervezésének hiányából fakadó problémák.  A lényegi különbség a valóság és a percepció között, hogy szükség van biztonsági stratégiákra, amelyek túlmutatnak a megelőzésen, és tágabb összefüggésben, magára a technológia kiépítésére is.

„A felmérés eredményei azt mutatják, hogy szükség van egy másik megközelítésre az egyre összetettebb kibercsapdák leküzdéséhez. A nehézségek nem feltétlenül a kifinomultabb támadásokból adódnak, hanem a növekvő támadási felületekből, amelyek változatos védelmi módszereket igényelnek. Ez tovább bonyolítja az IT osztályok feladatait, amelyek több sebezhető pontot zárnak le, de a munkavállalói gondatlansággal szemben hatástalanok, s ezek ezáltal felerősítik a modern fenyegetéseket. Egy igazán hatékony stratégia kombinálja a biztonsági technológiát, a külső és belső számítógépes fenyegetések elemzéseit, a folyamatos ellenőrzést és a felmerülő esetek kivédésének legjobb gyakorlatait” – hangsúlyozta Veniamin Levtsov, a Kaspersky Lab Vállalati Üzletágának alelnöke.

Öt trükk, amivel kicselezzük a bűnözőket
Egyre több és egyre súlyosabb támadás éri a magyar kis- és középvállalatok informatikai rendszereit. A hazai cégek a felmérések szerint azonban még mindig nem fordítanak elég figyelmet a védekezésre. Adunk öt tippet ahhoz, hogy kicselezhessük a kiberbűnözőket.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo