Nem veszély, hanem lehetőség!

Egyetlen kereskedő sem tud az internet ellen küzdeni, hiszen a világháló hatalmas embertömegeket ér el, de erre nincs is szükség. A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában, modernizálja a vállalatok működését.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre inkább teret nyer a netes értékesítés - de nem lesz egyeduralkodó - Kép. SXC

A hagyományos üzletek továbbra is olyan előnyökkel rendelkeznek, amikkel az internet nem: a valós vásárlói élmény nyújtásának képességével, az eladók személyes jelenlétével, gyors szakmai segítségével. Még az olyan internetes slágertermékek esetében is mint a hi-fi vagy az elektronikai cikkek, az európaiak 70 százaléka hagyományos boltban vásárolt utoljára. Árulkodó az is, hogy bár az e-kereskedelem tovább terjed, aránya még a legfejlettebb országokban – Japánban, az Egyesült Államokban – sem haladja meg a kiskereskedelmi forgalom 10 százalékát – derül ki a  Cetelem Körkép 2014. kutatás adataiból.

A kereskedőknek azonban alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy az internethez szokott vásárlók igényei megváltoztak. Bár az emberek többsége ma is a hagyományos üzletekben vásárol, egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy vásárlás előtt a világháló segítségével ellenőrzik azok árát. 10-ből 4 fogyasztó használt már ár-összehasonlító oldalt, miközben egy üzletben válogatott a termékek között, és további 32 százalék tartja ezt igen hasznos lehetőségnek.

A világháló nem csak az információszerzés, csatornájává vált, hanem véleményező fórumként is működik. Csaknem minden negyedik európai használta már okostelefonját, miközben egy hagyományos üzletben tartózkodott, hogy valamelyik közösségi hálón megkérdezze ismerősei véleményét a kiszemelt termékről. Ugyanennyien – azaz 100-ból 25-en – nem tettek még ilyet, de nagyon hasznos ötletnek gondolják. A magyarok közül százból 45-en posztoltak már pozitív véleményt fogyasztói fórumokon (Hogy milyen legyen a céges weboldala, arról hasznos tippeket talál szakértőnk cikkében!)

„Az európai polgárok ugyanazt várják el a boltokban, amit az internet nyújt: széles, könnyen áttekinthető választékot és gyors kiszolgálást. A Cetelem Körkép adatai alapján a magyarok 60 százaléka többet járna vásárolni, ha módja volna sorbaállás nélkül, soron kívül átvenni az interneten megrendelt termékeket. A jövő sikeres üzleteinek bizonyítaniuk kell modernségüket, és alkalmazkodniuk kell a fogyasztók digitális és mobiltelefon használati szokásaihoz.” – hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo