Legyen az oldal hiteles és megbízható: egy honlap vagy egy webáruház személytelen, szemben azzal, amikor egy valós üzletben vásárol az érdeklődő. Éppen ezért egy teljesen új vásárló olyan támpontokat keres az oldalon, ami miatt megbízhat abban.
(A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.)
Hogyan lehet bizalmat építeni a vásárlóban? Hogyan vehetjük rá, hogy a vásárlás során megadja akár a bankkártya adatait is?
• A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cég adatokon kívül legyen név, telefonszám és fotó is. Minél több kapcsolati adat van, annál nagyobb a bizalom is.
• Legyenek referenciáink, legyenek ajánlások a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha a név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.
• Pénz visszafizetési garancia, ha a termékkel nem elégedett. (általában senki nem küldi vissza a terméket) Hosszított javítási/ szerviz garancia.
• Cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.
• Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.
• Biztonságos vásárlás garancia,
• Különböző fizetési módok közüli választási lehetőség. Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, ő is lehet vásárlónk, csak épp a csekkes vagy átutalásos fizetést kell választania.
Legyen egyenes és adjon meg minden szükséges információt.
Játszunk nyílt lapokkal: Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után.
Apró trükkök:
• A vásárlási összeg növelésére: pl. ha az átlagos vásárlói kosár 10 000 Ft, akkor kínáljunk ingyen kiszállítást 15 000 Ft-tól, ez arra ösztönözheti a látogatót, hogy tegyen még bele valamit a kosárba.
• Szintén a vásárlási összeg növelhető, ha termék kiválasztásakor kapcsolódó termékek is megjelennek az oldalon. Illetve a fizetéskor még kiegészítőket is kínálunk a vásárlónak.
• A cselekvésre szólító gombok (call-to-action) zöldről pirosra színezése is javítja a konverziót.
• Egy szép mobil oldallal is (okostelefon, tablet) jelentős mértékben hozzájárulhatunk a vásárlási kedv javításához, hiszen az onnan érkező látogató is kényelmesen tud informálódni, vásárolni. (A céges weboldal mobilra optimalizálásához itt olvashat hasznos tanácsokat.)
• A termékvideók és jól elhelyezett képek is százaléknövelő tényezők..
A megfelelő és növekvő számú konverzióhoz mérnünk kell. Folyamatosan. Teszteljük az oldalunkat, hogy mi működik és mi nem. Melyik oldal érdekli a látogatót és melyik kevésbé. Érdemes a „gyenge láncszemeket”, azaz a rosszul teljesítő oldalakat, bejegyzéseket folyamatosan felülvizsgálni, fejleszteni, tesztelni és újragondolni.
Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a vásárlóink között tudhassuk. Cikksorozatunk következő részében ezzel foglalkozunk majd,
Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft. www.marketingjam.eu