Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?

Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A látogatóból nem mindig lesz vásárló - Kép: SXC

Legyen az oldal hiteles és megbízható: egy honlap vagy egy webáruház személytelen, szemben azzal, amikor egy valós üzletben vásárol az érdeklődő. Éppen ezért egy teljesen új vásárló olyan támpontokat keres az oldalon, ami miatt megbízhat abban.

(A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.)

Hogyan lehet bizalmat építeni a vásárlóban? Hogyan vehetjük rá, hogy a vásárlás során megadja akár a bankkártya adatait is?

• A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cég adatokon kívül legyen név, telefonszám és fotó is. Minél több kapcsolati adat van, annál nagyobb a bizalom is.

• Legyenek referenciáink, legyenek ajánlások a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha a név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.

• Pénz visszafizetési garancia, ha a termékkel nem elégedett. (általában senki nem küldi vissza a terméket) Hosszított javítási/ szerviz garancia.

• Cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.

• Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.

• Biztonságos vásárlás garancia,

• Különböző fizetési módok közüli választási lehetőség. Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, ő is lehet vásárlónk, csak épp a csekkes vagy átutalásos fizetést kell választania.

Nagyobb forgalom, több vásárló - de hogyan?
Hogyan lehet több online vásárlónk?
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
•    Hívható ügyfélszolgálat

Legyen egyenes és adjon meg minden szükséges információt.

Játszunk nyílt lapokkal: Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után.

Apró trükkök:

• A vásárlási összeg növelésére: pl. ha az átlagos vásárlói kosár 10 000 Ft, akkor kínáljunk ingyen kiszállítást 15 000 Ft-tól, ez arra ösztönözheti a látogatót, hogy tegyen még bele valamit a kosárba.

• Szintén a vásárlási összeg növelhető, ha termék kiválasztásakor kapcsolódó termékek is megjelennek az oldalon. Illetve a fizetéskor még kiegészítőket is kínálunk a vásárlónak.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület.
• Online chat: segítheti a potenciális érdeklődőt, ha elakad a vásárlásban. Ha már hosszabban időzik a weboldalon, akkor érdemes őt megszólítani, segítséget ajánlani.

• A cselekvésre szólító gombok (call-to-action) zöldről pirosra színezése is javítja a konverziót.

• Egy szép mobil oldallal is (okostelefon, tablet) jelentős mértékben hozzájárulhatunk a vásárlási kedv javításához, hiszen az onnan érkező látogató is kényelmesen tud informálódni, vásárolni. (A céges weboldal mobilra optimalizálásához itt olvashat hasznos tanácsokat.)

• A termékvideók és jól elhelyezett képek is százaléknövelő tényezők..

A megfelelő és növekvő számú konverzióhoz mérnünk kell. Folyamatosan. Teszteljük az oldalunkat, hogy mi működik és mi nem. Melyik oldal érdekli a látogatót és melyik kevésbé. Érdemes a „gyenge láncszemeket”, azaz a rosszul teljesítő oldalakat, bejegyzéseket folyamatosan felülvizsgálni, fejleszteni, tesztelni és újragondolni.

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a vásárlóink között tudhassuk. Cikksorozatunk következő részében ezzel foglalkozunk majd,

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft. www.marketingjam.eu

 

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo