A mesterséges intelligencia már a marketingbe is „betette a lábát”. A marketingkampányok személyes jellege könnyen elveszik, különösen, ha nagyszámú ügyfél eléréséről van szó, hiszen hiába áll rendelkezésre egyre több adat a cégek és marketingesek számára, egyszerűen képtelenség hatékonyan feldolgozni őket. Ebben segít a mesterséges intelligencia.
Az Artifical Intelligence Marketing (AIM) megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas mennyiségű adatot és grafikont kelljen elemezniük. Az AIM segítségével elegendő számukra a tényleges marketingcélokat kijelölni, ami után a munka nehezét a gép végzi el – magyarázza Merklik László, az Emarsys Technologies termékfejlesztési vezetője. A méréseket, illetve a trendeket, az adatokban rejlő információkat tanuló algoritmusok használják fel, majd alkalmazzák a személyre szabott és hatékony marketingkommunikáció kialakításában, transzparens módon.
A szakértő szerint az AI használata ezen a területen az eladó számára több bevételt, a vásárló számára pedig valóban hasznos és kicsit sem zavaró reklámokat, akciókat jelent. Például, ha a kedvenc szerzőm új könyvéről kapok értesítést, nyilván örömmel veszem majd, hiszen tényleg szeretném megvenni az adott terméket. Ha mindenki ilyen típusú, személyre szabott üzeneteket kapna – igazi win-win helyzet.
Hasonlóképpen lehetőség van egyénre szabott termékajánlók létrehozására az egyes vásárlók viselkedési mintáinak elemzésével, vagy éppen arra, hogy minden ügyfél akkor kapja meg a marketingüzenetet, amikor az neki a legkedvezőbb – az AI pontosan tudja, mikor a legnyitottabb ilyesmire, korábbi szokásai alapján.
Bár a mesterséges intelligencia körül most nagy a „hűhó”, az Emarsys szakértői szerint ez leginkább azért, mert az mostanra jutott el arra a szintre, hogy a mindennapi életünkben használható legyen. Elég adat van hozzá, hogy valóban taníthatóvá váljon, így megkönnyítse az emberek munkáját. Lassan talán az utópisztikus tévhitek is lefoszlanak róla, amelyek az irányítást átvevő gépekről szólnak – vélik a szakértők.