A dinamikusan növekvő internetes vásárlás és a pénzügyek kényelmes és gyors online vagy mobiltelefonos ügyintézése mellett viszonylag kevés szó esik arról, hogy nemcsak pénzünk elköltésénél, de a megtakarítások kezelésénél is mind nagyobb igény merül fel az internetes megoldásokra. „Tapasztalataink azt mutatják, hogy nemcsak a mobilbank-használók száma növekszik ugrásszerűen, de a megtakarítók is egyre nyitottabbak az okos megoldásokra. A prémium befektetőink többsége már most is használ valamilyen online felületet vagy alkalmazást, amin figyelemmel követheti megtakarításainak alakulását” – tájékoztatott Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.
„A jelenlegi gyakorlat szerint hetente egy alkalommal és leginkább asztali számítógépen vagy laptopon figyelik befektetéseiket a megtakarítók, de megjelent a táblagépek ilyen célú használata is. Az okostelefonok egyelőre a sor végén kullognak, azonban ez ne tévesszen meg senkit. A fogyasztói szokások és a fejlesztések is egyértelműen ezen a területen mutatnak a legdinamikusabb növekedési potenciált” – mondta el Zobor Zsuzsanna.
„A befektetők visszajelzései alapján úgy látjuk, hogy alapvetően a megtakarítások lejárata és a hozamfizetés érdekli leginkább őket. Emellett főként portfóliójuk időszakos eredményének bemutatására, illetve a várható trendek függvényében javasolt portfólió-összetételre és átalakítási javaslatra tartanak igényt” – részletezte a leggyakoribb befektetői elvárásokat dr. Krizsai János, a K&H lakossági prémium szegmens marketingvezetője.
„Az aktuális igényeken túlmenően arra törekszünk, hogy minden, befektetéshez kapcsolódó és értékpapír-tranzakció művelet online látható és megvalósítható legyen, beleértve a tranzakciók lekérdezését, az időszaki eredmények grafikus nyomon követhetőségét vagy akár a tanácskérési igény jelzését is” – mondta el a szakember.