Az összegzés szerint a végtelen közösségi interakció terhessé válhat, a közösségi médiát egyre inkább ellepő kétes hitelességű hírek és a magukat tökéletesnek mutató "barátok" hatására az Y generáció (1980 és 1990 között születettek) egyre többször inaktívvá válhat. Szintén meghatározó trend lesz a chatbotok használatának terjedése a kutatók szerint. Jelenleg is több vállalat működtet ilyen számítógépes programot, amellyel hasonlóan lehet csevegni kérdés-válasz formájában, mintha egy emberrel chatelne a fogyasztó, de a válaszokat mesterséges intelligencia küldi. A chatrobotok különösen hasznosak lehetnek a mobilszolgáltatók, de minden olyan vállalat számára is, amely ügyfélszolgálatot működtet, hiszen az algoritmusok a nap minden órájában, időzónától függetlenül segítséget tudnak nyújtani az ügyfeleknek - olvasható az előrejelzésben.
A Telenor kutatói egyúttal rámutattak a mesterséges intelligenciával (MI vagy AI) kapcsolatos idei egyik legfontosabb feladatra, a felhasználás szabályozására. Mivel az MI-t idővel akár az igazságszolgáltatásban vagy tanulók felvételiztetése során is alkalmazni lehet, fontos, hogy felelős, átlátható legyen a működése, és ne sértse az egyéni felhasználók magánszféráját sem. A mesterséges intelligencia hatalmas adatmennyiségek feldolgozása nyomán képes öntanulásra, ha azonban nem a megfelelő adatokon "tréningezik" őket, működésük sem lesz megfelelő - vélték a kutatók. A szolgáltató arra számít továbbá, hogy idén a dolgok internete (Internet of Things, IoT) teljes iparágakat alakít át a mezőgazdaságtól kezdve a közlekedésig. Kulcsfontosságú feladat lesz viszont az IoT-eszközökkel kapcsolatban felmerülő biztonsági aggályok orvoslása, hiszen 2020-ra már világszerte 21 milliárd ilyen eszköz lesz használatban.