Az üzleti tevékenység és a projektmenedzsment ma már egyre kevésbé helyfüggő. Az okostelefonok segítségével távoli, mozgásban lévő alkalmazottak és beszállítók is folyamatos összeköttetésben tudnak maradni, valós időben menedzselve az üzleti folyamatokat, koordinálva a különféle teamek munkáját. Az IDC szerint 2015-re a mobilis, napközben helyet változtató munkavállalók száma világszerte meghaladja az 1,3 milliárdot, számukra elengedhetetlenek lesznek azok az alkalmazások, amelyek révén állandó kapcsolatban maradhatnak cégük székhelyével és az ügyfelekkel.
Angliában például már ma is a dolgozók 60 százaléka használ munkája során okostelefon-alkalmazást, 21 százalék pedig a saját osztályára, illetve cégen belüli résztevékenységére szabott alkalmazást. Szakértők szerint utóbbi 34 százalékkal növeli a szervezetek hatékonyságát. A felhőben tárolt fájlok – amelyeket laptopon, tableten, telefonon akárhány felhasználó elérhet – azonnal frissítődnek amint valaki módosítja a dokumentumot, s a kollégák rögtön az új verziót fogják látni. Megszűnik tehát a veszélye a rengeteg változatban létező dokumentumnak.
Az ügyfélkapcsolatokban is áttörést hozhat az új időszámítás: az okoseszközök helymeghatározó tulajdonságát kihasználva a vevő az áruházból elküldheti a hibás termék fotóját a gyártó vagy forgalmazó ügyfélkapcsolati osztályára, vagy a vonalkód segítségével azonnal csekkolhatja, hogy hol mennyibe kerül az adott árucikk. Elemzők szerint a mobil a fogyasztók elérésének új terepe. A vállalatoknak úgy kell kialakítaniuk weboldalaikat, hogy azok kiterjesszék a márkájukkal való kapcsolat eddigi módozatait, és újszerű élményt adjanak, akár ha asztali PC-n, laptopon, tableten vagy okostelefonon böngészik őket.
Appkorszak
Egyre több alkalmazást fejlesztenek kifejezetten a munkafeladatok ellátására. Ezek közül a legtöbb ingyenes, illetve freemium üzleti modellben működik. Ha az alapszolgáltatás kevés nekünk, néhány dollárért hozzájutunk a komolyabb, többfunkciós változathoz.
Top munkaalkalmazások
Felhő alapú adattárolás
Dropbox – tárolt fájlokhoz hozzáférés bármely digitális eszközön
Box – dokumentumtárolás
Tresorit – fájlmegosztó és tárolószolgáltató
Nagyobb termelékenység, munkaoptimalizálás
Evernote – memók, klipek, képek, hangfelvételek megosztása, indexelhető, kereshető formában, akár a neten keresztül is
Asana – egész teamek munkájának ütemezése, összehangolása, monitorozása
Audio Memos – hangfelvételek készítése, tárolásuk a Dropboxban
Cloud On – Microsoft Office futtatása iPaden
LectureNotes – jegyzetírás, diagramrajzolás
Roambi Analytics – adatok szintetizálása grafikonokká, listákba
LogMeIn – hozzáférés távolról a számítógéphez, a file-ok mozgatása, képernyőmegosztás
Google Now – határidőnapló, helynavigációval
Kapcsolattartás, networking
Addappt – automatikusan frissülő kontaktlista
Bizzabo – konferencia-résztvevők azonosítása
- Átlátható, felhasználóbarát dizájn.
- Nem túl komplikált és szerteágazó információ a képernyőn.
- Az ikonok ne legyenek távol egymástól, hogy könnyű legyen hüvelykujjal ugrani egyikről a másikra.
Call Blocker – számok letiltása, saját szám titkosítása, bizalmas üzenetek tárolása
Campfire – csoportos chatelés, dokumentummegosztás
CardMunch – beszkennelt névjegykártyák LinkedIn-kapcsolatokká alakítása
Cisco WebEx Meetings
Google Hangouts – videokonferencia, fotómegosztás
HootSuite – Twitter, Facebook, LinkedIn adatlapok kezelése
Hotspot Shield
LastPass – jelszókezelő
My Secret Folder – fájlok titkosítása, ha a telefont elveszíti tulajdonosa
TigerText – üzleti chatelés, önmegsemmisítő fájlok
Yammer – csoportos chatelés, dokumentummegosztás
Nyomtatás
CamScanner – szkennelés
HP ePrint – nyomtatandó dokumentum küldése wifi-n a nyomtatóba
Pénzügyek
BillMinder – céges költések követése, tanácsok spórolásra
Expensify – költségnyilvántartás
Mint.com – bankszámla-pinkód fejében személyes költések összegyűjtése infografikában, tanácsok spórolásra, büdzsékészítés
Square Register – vásárlás, fizetés
Time Recordin – munkaórák és óradíjak nyilvántartása, mentés a DropBoxban és a Google Drive-on