“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Modell3 már jó éve áll az érdeklődés középpontjában, mióta Elon Musk, a cég alapítója és vezetője bejelentette: a ModellS Sedan, a ModellX Suv mellett, amelyek ára 100 ezer dollár körül vagy még magasabban mozog, gyártanak a szélesebb közönség számára is elérhető árú, de kiváló minőségű modellt.

További félmillió ember, akik még tavaly ezer dollár előleget fizettek be a kocsira, alkalmasint javarészt csak jövőre ülhetnek a volán mögé. A Tesla fő gondja ugyanis, hogy gyors piaci előretörésével nem tartott lépést a gyártói és a beszállítói hálózat fejlesztése. A kaliforniai gyár a második negyedévben 25 ezer kocsit gyártott, ami igencsak messze áll a 2018-ra ígért 600 ezres kapacitástól. A verseny tétjét jellemzi, hogy a Volkswagen és a Toyota, a világ két legnagyobb autógyártója egyenként naponta bocsát ki 25 ezer járművet.

Musk a 3-as modell bemutatóján maga is elismerte, hogy a következő fél év “pokolian nehéz lesz”
Gyárukban nagy a fluktuáció, többek között azért, mert az új technológia, a még nagyobb fokú automatizálás sokak számára nehezen megoldható feladatokat jelent. Tetőzi a cég vezetőinek gondját, hogy megkezdődött az autóipari szakszervezet megalakítása a gyárban, aminek komoly anyagi következményei lehetnek: a Teslánál átlagosan 20 dollláros órabért fizetnek, míg a nagy amerikai autókonszerneknél ennél 30 százalékkal többet harcolt ki a szakszervezet.

A Tesla elektromos modellje - egyre többet tudnak

A Tesla gyors fejlődésére jellemző, hogy az autógyártásból származó bevétel a második negyedévben 2,79 milliárd dollár volt, csaknem a kétszerese az előző év hasonló időszakának. Ugyanakkor a negyedév vesztesége 401 millió dollárt tett ki az egy évvel korábbi 293 millióval szemben. Elon Musk ennek ellenére derűlátónak mutatkozott, hangoztatva, hogy napelem-gyártásuk nem kevésbé sikeres, mint az autó üzletág és a gyorsabb fejlődést csak az hátráltatja, hogy felépítésre várnak akkumulátorgyáraik Kínában és Európában – bár az akku-gyártás nagyobbik részét továbbra is az Egyesült Államokban, nevadai gyárukban kívánják tartani.

A cég vezetője szerint a veszteség a magas kutatási költségeknek, a gyártmányfejlesztésnek és az amerikai üzemek további bővítésének tudható be, ám a 3-as modell tömeggyártása hamarosan nyereségessé teheti a céget. A San Francisco melletti fremonti gyárból elsőnek 3S típusok kerülnek ki, amelyek az alapmodell drágább változatai, nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal és 44 ezer dolláros áron kerülnek forgalomba. A Tesla korábbi két modelljéből júliusban összesen 3100 darabot adtak el az Egyesült Államokban és a 100 ezres autókból tömeges eladásokra természetesen továbbra sem számíthatnak. Az új, viszonylag olcsó Tesla a maga nemében természetesen nem áll egyedül az amerikai piacon, fő ellenfelének a General Motors Chevrolet Bolt modellje tekinthető.

Forrás: Süddeutsche Zeitung

Nő az elektromos autók hatótávolsága
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő. Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták. A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo