A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cégek 30-35 százaléka menet közben lemorzsolódik a webshopos mezőnyben. "Nem azért, mert az alapötlet nem jó, hanem a kivitelezés tökéletlen", állította Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója. Kezdő lépésként validálnunk kell az ötletünket. "Milyen értéket kínálok (value proposition), miben lehetek jobb, mint a többiek? Ezt kell elsőként eldönteni, s ez infóvezérelt döntéshozást jelent", mondta Kulcsár. Tesztelni kell az ötletünket a célközönségen.

A helyileg illetékes jegyzőnél be kell jelenteni a webáruház létrejöttét, hangsúlyozta Kulcsár. A csomagküldést sokan külső partnerrel oldják meg.

Lojalitás 2.0: a szükséges plussz

Fontos, hogy "hitelesség, egyéni stílus sugározzon a webáruházból és legyen beágyazva egy storytellingbe, vagyis valamilyen történetet mondjon el", mondta Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője. Miért fontos ez? Mert napjainkban a vásárlást úgy lehet felpörgetni, ha narratívát kínálunk, amivel azonosulni tud a fogyasztó. Olyan történetben kell helyet adni neki, ami lojalitást ébreszt benne.

A lojalitás "egyszerre hat értelmünket és érzelmünkre. Tranzakcionális hűség az, ha valaki más jobban lefizeti a fogyasztót, érzelmi bevonódásra is szükség van. Ehhez a tartalom jó eszköz", mondta Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

fotó: freeimages.com

Általános szabály már, hogy a webáruházaknak is valamilyen szórakoztató -s az termékskálához illeszkedő- tartalmat kell nyújtaniuk, nem elég csupán a termékismertetés. "Tartaloméhség van a piacon", állapította meg Boroznaki, az internet ugyanis egy "sztorifacsaró" gépzet, amit mindig el kell látni történetekkel.

Boroznaki a sneakerbox.hu példáját ismertette, amely egyszerre webshop és tartalmat nyújtó blog. A célközönség egy nagyon jól behatárolható, fiatal demográfiai szegmens, melynek tagjai afféle megveszekedett, hardcore rajongók. Sok pénzt képesek kifizetni egy-egy márkás sportcipőért. Ezen a honlapon több mint 30 szerző publikál sneaker-témában (sneaker = sportcipő), a honlap Facebook-oldalának 13 700 követője van, havi 90-120 ezer social media elérést generálva. A hírlevelet 4000 címzett kapja meg. Rétegtémánál ezek egyáltalán nem rossz számok.

Nyereményjáték, video, körkérdés

De a cikkek publikálása -és azok hírlevéllel promózása- nem elegendő a nagyérdemű szórakoztatásához. Ma már videóban kell tájékoztatni a vásárlástól való elállásról a felhaszálót, mert egy hosszú, írásos tájékoztató senki sem olvasna végig. Egy ilyen videót viszont végignéznek, még akkor is, ha 8 percig tart. Tízezres nézettséget generált a YouTube-on.

Az olvasókat számos témában kell felvilágosítani: hogyan lehet felismerni a kamushopokat, hogyan ismerd fel a hamis cipőt (20 ezer megtekintés), hogyan tisztíthatod a fehér sportcipőd (50 ezer megtekintés). De a chat sheet-szerű (közvetlenül Neked szóló), alapinformációkat tartalmazó videókat is 2-5 ezren nézik meg.

Kép:PP archív

Mivel fiatalok látogatják az oldalt, a legtöbb kérdés InstaDirecten keresztül érkezik. (Emailt ez a korosztály már nemigen használ.) Általában lefotózzák a cipőjüket és erre referálnak a kérdéssel. A tegeződés a tartalmakban persze megszokott, akárcsak a válaszüzenetekben.

Kell nyereményjáték, s ez is úgy, hogy még több látogatót vonzzon a honlapra. Ha a haverot is betaggeled, nyerhetsz egy cipőt - ez is a formula. (1600 jelentkező akadt a játékra.)

A közvéleménykutatás is gyakori. De nem afféle "három válaszból választhatsz" stílusban. Kimegy egy körkérdés - a szerkesztők például azt vetették fel, hogy "Te betűröd a zoknid vagy nem?" Jöttek is a válaszok, a magyarázatok, az érvelések, a fotók. Ízlésről vitatkozni? Parttalan eszmecsere.

A blog és a shop keresztbe linkelése magától értetődő szabály. Akárcsak a vásárlást övező folyamatos kommunikáció: amikor a felhasználó rendel, értesítik a termék státuszáról. "Már becsomagoltuk", szól az egyik üzenet.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo