Munkahelyi hangulat cikkek
Vita az irodában? Így kezeljük jól
Elkerülhetetlen, hogy néha konfliktus, parázs hangulat legyen a munkahelyen. A hangulatot fokozhatja egy rázósabb időszak, egy váratlan helyzet, egy szoros határidő. Azonban az, hogy a konfliktus természetes, nem jelenti azt, hogy ne kéne kezdenünk vele valamit.
Túlélési stratégiák stresszes munkahelyen
A kiállhatatlan főnökök vagy az intrikus kollégák nemcsak megkeserítik az életünket, de csökkentik a produktivitásunk és az empátiánk, sőt még szívinfarktust is okozhatnak - derül ki a pszichológiai szakirodalomból. Ha nyolc méteren belül ülünk egy ilyen alaktól, nem árt résen lenni: nagy az esélye, hogy átvesszük a rossz viselkedésmintát.
A túlóra a leghatékonyabb munkaidő
A munkavállalók jelentős része elfogadja az akár fizetetlen túlórát is egy friss felmérés szerint, sőt, sokan ilyenkor nyújtják a legjobb teljesítményt. Cserébe napközben van idő a munkahelyi kapcsolatokra is. A szakértő szerint ez nem gond, a pozitív munkakultúra fontos előny az üzleti életben.
Így kezeljük a kényes szitukat a munkahelyen
Számos kínos szituációba futhatunk bele a munkahelyünkön, amit valahogy kezelni kell. Mást mond a két főnök? Többet tudtunk meg valakiről, mint ami kényelmes? Kivételezik a főnök valakivel? Íme néhány tanács, mit tegyünk.
Év végi könyvajánló menedzsereknek
Az ünnepek alatt talán a legelfoglaltabb menedzsereknek is jut némi ideje arra, hogy magukkal foglalkozzanak. Jó ilyenkor leülni egy könyvvel! Ajánlunk néhány olyat, ami nemcsak szórakozást, de hasznos tartalmat, fejlődési lehetőséget is kínál!
7 jó tanács ahhoz, hogy előléptessenek
A világjobbító célkitűzéseiről és világklasszis közéleti szereplők, sőt politikai ellenségek egy asztalhoz ültetéséről híres Világgazdasági Fórum karriertippeket ad. Hát ezt is megéltük... 7 jó tanács Davosból a céges ranglétrán felfelé való lépegetéshez.
Hogyan védjük meg magunkat a mérgező munkahelyen?
Kár lenne azzal áltatni magunkat, hogy negatív stressz nélkül élhetünk, de azért nem mindegy, mennyire mérgező a munkahely, ahol életünk nagy részét töltjük. A legtöbb – már megint – a főnökön múlik – derült ki a Mérgező munkahelyek című könyv bemutatóján.
Mondatok, amiket soha ne ejtsünk ki a munkahelyünkön
Ha nem figyelünk oda, olyan dolgok is kiszaladhatnak a szánkon, amelyeket később nagyon megbánunk. A munkahelyen egyes teljesen ártalmatlannak tűnő mondatokkal is mély verembe áshatjuk magunkat.
Ezekkel a szövegekkel égetjük magunkat a melóban
Ismerjük a régi mondást: ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Egy kis ízelítő azokból a fordulatokból, amikkel sokkal jobban járunk, ha elfelejtjük őket a munkahelyen.
Állásinterjú: ezeket a kérdéseket illik feltenni, ha munkát keresünk
Az állásinterjún még a szakmai tapasztalatnál is fontosabb, milyen benyomást keltünk a leendő munkáltatóban. Ehhez hozzájárulnak a kérdések is, amelyeket az állásinterjún teszünk fel a HR-esnek vagy a főnöknek. Igen, nekünk is kérdeznünk kell! Azzal, amilyen kérdéseket felteszünk, belophatjuk magunkat a HR-es szívébe, de akár ki is buktathat a lehetséges jelöltek sorából.
Meccs az irodában? Jó ötlet!
Engedélyezzük vagy tiltsuk a nagyobb sportesemények televíziós közvetítéseinek nézését a munkahelyen? Főnökként most újra előkerülhet a dilemma, hiszen a foci EB nemcsak a fanatikus szurkolókat mozgatja meg. A HR szakértők szerint, ha az engedékenyebbek táborába tartozunk, sokat nyerhetünk vele.
Vegyük le a dobozt a fejünkről!
Sok kkv vezető még mindig „úri huncutságként” tekint a coachingra, pedig a nagy cégeknél egyre többen látják, érdemes segítséget kérni, ha a vezető problémába ütközik. De tényleg csak akkor szükséges szakember segítsége, ha már gond van? Mennyire költséges szolgáltatás a coaching? Zádrovich Alíz business és life coach segít tiszta vizet önteni a pohárba.
Nincs pénze? Akkor legyen jófej!
Most amikor a magyar cégek jelentős része küzd szakemberhiánnyal, különösen fontos, hogy megtartsuk azokat a munkavállalókat, akik már bizonyítottak. Megmutatjuk, hogy mik azok a dolgok, amelyeket a felmérések szerint a legtöbbre értékelnek a dolgozók.
Kutya az irodában: a cukiság hatékonnyá tesz
Miért jó, ha kutya van az irodában? Mert cuki. De van más előnye is! A legmenőbb amerikai munkahelyeknek tartott giga cégek, köztük a Google vagy az Amazon már régóta kifejezetten ösztönzik, hogy a munkavállalók bevigyék az irodába házi kedvenceiket. Persze nem egyszerűen „jófejségből”. Az állatok jelenléte kutatások szerint csökkenti a stresszt és növeli a kreativitást.
Mire jó az egyterű iroda? Pletykálkodásra!
Gondolta volna, hogy a vezetői értekezleten született döntések információi már akár 3 perc alatt is eljuthatnak a dolgozókhoz? Különösen igaz ez akkor, ha egy mindenkit érintő – csoportérdeknek is tekinthető – témáról van szó. A kávézás, a parkoló, az ebéd, a közös aula pedig kiváló helyet, alkalmat ad egy kis céges pletykálkodásra.
Hét motivációgyilkos hiba, amit el kell kerülnünk
Hiánycikk a jó munkaerő, ezért egyre inkább ügyelnie kell a vállalkozásoknak arra, hogy megtartsák dolgozóikat. Ez azonban nehéz, ha rossz a munkahelyi környezet: mutatunk hét olyan tényezőt, ami lerombolja a munkavállalók motivációját.