Környezettudatos vállalatirányítás cikkek
Újrakezdéskor itt az alkalom: váltsunk válságállóbb üzleti modellre!
Az elmúlt hónapokban keserves tanulságokkal megéltük, hogyan küldte padlóra egyetlen vírus a világ gazdaságát. Vajon akkor mi fog történni a klímaváltozás visszafordíthatatlanná válása után? Talán ezek után már jobban megértjük, hogy az újrakezdés nagyon jó alkalom energiafogyasztásunk teljes átgondolására és új alapokra helyezésére, a hulladéktermelés azonnali abbahagyásával járó termelési rendszerek, életmód, a fogyasztási szokások megváltoztatására. „Az újrakezdés új üzleti modellje – Energiapazarlás és szeméttermelés nélkül” címet viselő, június 4.-én és még utána 6 napig megtekinthető Piac & Profit videókonferencia előadói be is bizonyítják, hogy az e gondolkodásmód mentén átalakított üzleti gyakorlat minden cégnél profitnövekedést is okoz.
Kiosztották a 2018-as Fenntartható jövőért díjakat
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért, mely a hazai GDP mintegy 30 százalékát megtermelő 82 tagvállalatot tömörít, idén másodszor adta át a Fenntartható jövőért díjat Változásvezető, Vezető nő és Üzleti megoldás kategóriában.
Versenyelőny ökotudatosságból
Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Bemutat Trumpnak az Apple: ökokötvényekkel zöldül
Ez a második alkalom, hogy az Apple zöld kötvényt bocsát ki környezetkímélő átalakítások finanszírozására. 2016-ban 81 milliárd dollárnyi ilyen kötvényt adtak ki a vállalatok világszerte, ami duplája a 2015-ös összegnek. A kormányok is rákaptak erre a megoldásra.
A természet másolása lehet a megoldás
Demokrácia helyett biokrácia. Környezeti hatástanulmány mellett környezeti modell tanulmány és biomimikri. United Nations helyett United Nature. Csak néhány koncepció a 74 éves Dr. Georg Winter ötlettárából. A gyémántcsiszoló berendezések gyártójából a környezettudatos vállalvezetés gurujává avanzsált Winterrel a Követ Egyesület 20. jubileumi konferenciája után beszélgettünk.
Milliókat is spórolhatunk egy gombnyomással
A magyar vállalatok több mint egyharmadánál éjjel-nappal be vannak kapcsolva a számítógépek, amelyek pazarolják az energiát. Évente akár 40.000 forintot bukhatunk gépenként.
Spórolást jelent a szuperzöld székház az Apple szerint
Az Apple 850 millió dollárt szán a beruházásra, amellyel a cég új cupertinói székházát ellátó napelempark készül. A világ legzöldebb épületének szánják a tervezői.
Miért éppen EMAS? Építse fel vállalkozása rendszerét a KÖVET Egyesület képzésével
A KÖVET Egyesület az EMAS népszerűsítését célzó „Miért éppen EMAS?” projekt keretén belül egy kompetenciafejlesztő képzéssorozatot indít, melynek során a résztvevők megismerkednek az EMAS rendelettel és felkészülhetnek a rendeletnek megfelelő környezetközpontú irányítási rendszer bevezetésére, sikeres működtetésére és auditálására.
Túlélőkészlet környezettudatossághoz
A vállalkozások környezettudatosságának, környezeti teljesítményének és ökohatékonyságának javítása a célja a „CEEM – Central Environmental Management as a kit for survival" projektnek. 50 cég ingyen kaphat tanácsot!
Nehezebb a zöld működés a kkv-knak
Az Európai Bizottság immár másodszor készítette el azt a felmérését, melynek célja, hogy jobban megismerje és feltérképezze a kis- és középvállalkozások hozzáállását három rendkívül lényeges környezeti témakörhöz: a zöld munkahelyek, az erőforráshatékonyság és a zöld piacok kérdéseihez.
A szénsav miatt nem lehet 100 százalékban lebomló a kóláspalack
A Coca-Cola norvég leányvállalata bio- és újraplasztikból készült műanyag palackokba tölti italait. A cég saját fejlesztésű találmányáért díjat vehetett át az 1. Európai CSR-gálán Brüsszelben.
Zöld Iroda Verseny - péntekig még jelentkezhet!
Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a környezetvédelem pluszkiadást jelent. A zöldebb iroda viszont elsősorban éppen takarékosságra tanít. A jó példákat díjazzák is - az ön irodája is versenyezhet - még 5 nap van a jelentkezésre.
Még 9 napig nevezhet!
Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a környezetvédelem pluszkiadást jelent. A zöldebb iroda viszont elsősorban éppen takarékosságra tanít. A jó példákat díjazzák is - az ön irodája is versenyezhet - még 9 nap van a jelentkezésre.
Ivóvízválság közeledik
A Nestlé "Mr. Water"-nek is nevezett osztrák elnöke, Peter Brabeck szerint a légköri szennyezésnél jobban oda kellene figyelnünk az ivóvíz-készletekre leselkedő veszélyekre. A katasztrófa elkerülésére az üzleti világot és a politikai döntéshozókat próbálja rábírni a cselekvésre - mindeddig sikertelenül.
A fogyasztók is felelősek az állatfajok eltűnéséért
Az ipari államokban élő fogyasztók is jelentősen hozzájárulnak a fajok eltűnéséhez szerte a világban. A veszélyeztetett fajok vörös listáján szereplő csaknem minden harmadik állat életét kockáztatja a globális kereskedelem - közölte vizsgálatai alapján egy nemzetközi kutatócsoport a Nature című szaklapban.
Túl lassan reagálnak a magyar cégek a válságra
Felmérések szerint a mostani és a korábbi gazdasági krízisek idején a cégvezetők körében mindig megnőtt azoknak az aránya, akik szerint szükség lenne a gyors reagálást támogató vállalatirányítási rendszerek használatára. A szándékot azonban ritkán követte megvalósítás.
Akkor is két Föld kéne, ha mindenki úgy élne, mint a magyarok
Radikális lépésekre van szükség világszerte - figyelmeztet a WWF által kétévente kiadott tanulmány, amelyet idén egy űrállomásról mutattak be! A növekvő fogyasztás, az erőforrások egyre intenzívebb használata és a sokasodó népesség egyre elviselhetetlenebb terhelést jelent Földünknek, világít rá a 2012-es Élő Bolygó Jelentés.
Európai díjra pályáznak a magyar cégek
Az idén hét magyar cég adta be nevezését az Európai Unió Üzleti Díjak a Környezetvédelemért elnevezésű pályázatra - közölte a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége.
Keresik a megtakarítás bajnokait!
A KÖVET Egyesület tizedik alkalommal buzdítja a vállalatokat és szervezeteket, hogy csatlakozzanak az Ablakon Bedobott Pénz Programhoz, mutassák be az elmúlt 5 évben megvalósított, gazdaságilag is megtérülő környezetvédelmi fejlesztéseiket, hogy elnyerhessék a 2012-es díjakat.
Amikor a vevő dönti el, mit áruljanak
Vajon mennyire tudja a vásárló fenntartható működésre ösztönözni a vállalatokat? A tapasztalatok szerint egyre inkább: egyes termékek bojkottja több ízben is befolyásolta gyártóikat.
A zöld üzlet atyja
Elsőként dolgozta ki szisztematikusan a környezettudatos vállalatirányítás módszertanát, huszonnégy évvel az ISO 14001 szabványrendszer 1996-os megjelenése előtt. Dr. Georg Winter Budapesten nyilatkozott lapunknak.
Elismerést ért a környezettudatosság
Környezettudatos beszállítóit díjazta az SAP Hungary Kft. az újonnan alapított Aranyhal díjjal. A szoftvervállalat a legnagyobb szennyezőanyag-kibocsátójának számító 290 gépjárműt számláló autóflotta- és üzemeltetés területén vizsgálta a leginkább környezetbarát, fenntartható fejlődés elveit figyelembe vevő cégeket. Az Ivanics Kft. (1. helyezett), a Porsche M5 (2. helyezett), valamint a Toyota Super, az Opel Gombos szervizek (megosztott 3. helyezés) érték el legmagasabb pontszámokat a pályázaton.
Bárki lehet felelős!
Hosszú ideig kizárólag a nagyvállalatok által használt fogalom volt a CSR. A kkv-k azonban egyre inkább kezdik felismerni, hogy a CSR nem csak a multik stratégiájában lehet a siker eleme. Ráadásul sokan közülük felelősen működnek - és korábban is így működtek - anélkül, hogy foglalkoztak volna azzal, hogy a társadalmi felelősségvállalásra üzleti szakkifejezés is létezik.
Hogyan lehet egyszerre sikeres és környezetbarát egy cég?
Hogy ez a két dolog nemhogy ellentétes, de a felelős működés még segíti is a sikert? Nos, ha valakinek a szájából hihetően hangzik ez, akkor az dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja, aki a Követ Egyesület konferenciáján lépésről lépésre mutatta be, hogyan fejlődött ki az nevével híressé vált zöld vállalatirányítás modellje.