Egy unatkozó irodai alkalmazott édességet kezd rágcsálni, ám rájön, hogy az egy orangután ujja. Vér folyik ki a száján. A Greenpeace KitKat csokoládéról készült „reklámfilmje" 2010 márciusában fogyasztók tömegét döbbentette rá, hogy a pálmaolajat - amely ma már mindenféle élelmiszer és kozmetikai termék hozzávalója - úgy termelik, hogy közben elpusztítják az őshonos esőerdőket, és monokultúrás pálmaültetvényekkel helyettesítik. Ezzel a kipusztulás szélére sodornak már eleve veszélyeztetett állatfajokat, és irtózatos légszennyezést is okoznak, ugyanis a kivágott fákban megkötött szén-dioxid visszajut a légkörbe. Ez a gyakorlat évek óta, de egy jól kitalált kampány kellett ahhoz, hogy mindez tudatosodjon a közvéleményben. Kétszázezren tiltakoztak a Nestlénél. Nyolc hét alatt célba ért az akció: néhány kudarcos visszavágás után a cég végül kénytelen volt csatlakozni a The Forest Trust nevű szervezethez, amely garantálja, hogy ezentúl csakis a fenntartható módon termelő pálmaolaj-beszállítókkal dolgozik a svájci konszern.
Az eset örvendetes bizonyítéka volt annak, hogy nem veszett el az alulról jövő kezdeményezések ereje: a kellő létszámot megmozgató akarat, vagyis a „kritikus tömeg" képes hatni a gazdasági szereplők viselkedésére. Még akkor is, ha az irányváltás a márka védelme, a támadási felület megszüntetése jegyében zajlik, a KitKat ugyanis az egyik legnagyobb bevételt hozó terméke a Nestlének.
Ha kellő méreteket ér el a tiltakozás, akár politikai rendszerek megdöntéséhez is hozzájárulhat. A feketéket elnyomó dél-afrikai apartheid megszüntetésében az ENSZ által jóváhagyott államközi gazdasági szankciókon túl nagy szerepe volt a civil fogyasztói bojkottnak, amely elítélte, hogy a társaságok a jelenlétükkel és befektetéseikkel támogatják az elnyomó rezsimet. A Barclay's Bank részesedése a brit diákbankszámlák piacán 27 százalékról 17-re esett a kampány következtében. A népszerűségvesztés a tőzsdei vállalatoknál a részvényárfolyamra is kihat, ennek csökkenése szintén a tőkekivonás egy formája. A Co-operative Bank felmérése szerint 2002-ben a népszerűtlen brit cégektől 2,6 milliárd fontnyi fogyasztói kereslet vándorolt át a konkurenciához bojkottok miatt.
Eredményes fogyasztói bojkottkampányok
Év Vállalat Kampányszervezet
1986 A Barclay's Bank kivonul Dél-Afrikából Anti-Apartheid Intl.
1988 Számos nagyvállalat beszünteti az ózonpajzsra káros aeroszolok használatát a hűtőberendezésekben FoE UK
1988-1989 A Benetton és az Avon felhagy az állatkísérletekkel BUAV/PETA UK
1990 A Ratners kivonul a Dél-afrikai Köztársaságból a kilátásba helyezett fogyasztói bojkott előtt Anti-Apartheid UK
1991 A Philip Morris beszünteti egy homofób szenátor támogatását ACT-UP USA
1994 A Scott Paper befejezi az erdők tarvágását Greenpeace
1996 Leállítják a francia nukleáris kísérleteket CND Intl.
1997 A Holiday Inn kivonul a kínai fennhatóság alatt lévő Tibetből Free Tibet Campaign USA
1997-1998 A Pepsi, az Apple, a Texaco kivonul Burmából Burma Campaign UK
1997 A General Motors beszünteti az állatok alkalmazását a baleseti teszteknél PET USA
1997 A Gilette moratóriumot hirdet az állatkísérletekre PETA Intl.
1999 A Burger King bezárja egységét Ciszjordániában (West Bank) Palestin Solidarity Campaign UK
2000 A Mitsubishi Motors és a Mitsubishi Electric az esőerdők védelme miatt módosítja fa- és papírbeszerzését Rainforest Action Network
2003-2004 A Triump Intl. és a PriceWaterhouseCoopers kivonul Burmából Burma Campaign UK
2004 Az Office Depot megkezdi papír-újrahasznosítási programját Forest Ethics USA
2005 A Royal Caribbean Cruises víztisztító berendezéseket szerel hajóira, hogy a szennyvíz és a mosószerek ne kerüljenek a tengervízbe Oceana
2009 A Kimberly-Clark papírgyár az őshonos amerikai erdők védelmére új fakivágási előírásokat vezet be a Kleenex zsebkendőmárkánál Greenpeace
2008-2010 A Fruit of the Loom divatmárkát a legnagyobb diákbojkott, 96 egyetem szerződésbontása és 50 millió dollárnyi bevételkiesés vezeti rá, hogy újra megnyissa hondurasi gyárát. A Donna Karan és a DKNY is lekerül a bojkottált cégek listájáról, miután megegyezik amerikai és kínai gyárai dolgozóival a bérkövetelésekről United Students Against Sweatshops (Egyesült Diákok a Kiszipolyozó Üzemek Ellen)