Piac&Profit cikkei
Piac&Profit cikkei
Biztosítás a családi otthonok több mint felére
Nő a befektetéssel kombinált életbiztosítással és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya.
Biztosítás a családi otthonok több mint felére
Nő a befektetéssel kombinált életbiztosítással és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya.
Koncentrálódik a napi fogyasztási cikkek kereskedelme: A boltok öt százalékára jut a forgalom 52 szá
A hipermarketek tovább növelték részesedésüket a márkás élelmiszerek és háztartási vegyi áruk forgalmából.
Koncentrálódik a napi fogyasztási cikkek kereskedelme: A boltok öt százalékára jut a forgalom 52 szá
A hipermarketek tovább növelték részesedésüket a márkás élelmiszerek és háztartási vegyi áruk forgalmából.
Ünnepi elektronika
A színes tévé , a kazettás-magnó, a CD-lejátszó vagy a kamkorder megvásárlása s ajándékozása még ma is rendszerint karácsonyig várat magára, a családok zöme gyűjt és spórol rá, s ha már ennyire rákészült, megadja a módját. A szórakoztató-elektronika kereskedői is érzékelik ezt, hiszen az utolsó negyedévben érik el éves forgalmuk 40 százalékát, s decemberben eléri a 15-18 százalékot.
Ünnepi elektronika
A színes tévé , a kazettás-magnó, a CD-lejátszó vagy a kamkorder megvásárlása s ajándékozása még ma is rendszerint karácsonyig várat magára, a családok zöme gyűjt és spórol rá, s ha már ennyire rákészült, megadja a módját. A szórakoztató-elektronika kereskedői is érzékelik ezt, hiszen az utolsó negyedévben érik el éves forgalmuk 40 százalékát, s decemberben eléri a 15-18 százalékot.
A jövő tele vízióval - Az interaktív média
Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.
A jövő tele vízióval - Az interaktív média
Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.
Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai
Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.
Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai
Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.
Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p
Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!
Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p
Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!
Konjunktúrajelentések
Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…
Konjunktúrajelentések
Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…
Az ellenőrzések új célpontjai
Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.
Az ellenőrzések új célpontjai
Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.
Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek
A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.
Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek
A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.
Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab
A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.