Nem ciki eladni!

Sajnos ma Magyarországon szinte ciki értékesítőként feltűnni valahol. Pedig bárhogy csűrjük-csavarjuk, a cégek eladásból élnek. Ha ez a hozzáállás megváltozna, sokkal sikeresebbek lennének a hazai cégek. Sikeres mentor ad tanácsot!

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

"Vállalatot építeni ugyanis nem lehet eladás nélkül. "
Kép:PP/VargaImre

Fodor Péter több vállalatot tett sikeressé a világ valamennyi táján: az Electrovert Inc. kanadai elektronikai cég észak-amerikai eladása a semmiből nőtt négymillió dollárra három év alatt, a malajziai Micromechanics pedig néhány éven belül egy ötfős cégből bővült kilencszáz főt foglalkoztató vállalattá, amit a svájci SWATCH óragyár vásárolt fel. Ma az üzletember a Finext Startup Senior Partnereként a magyar vállalkozások fellendítésén dolgozik. A nemzetközi üzleti életben szerzett tapasztalatait pillanatnyilag az OptoForce Kft.-ben (amelyet itt mutattunk be részletesen) kamatoztatja Fodor Péter. A főképp mérnökökből álló hazai csapatnak segít az elindulásban és abban, hogy mielőbb robbanásszerű növekedési pályára kerüljenek. Van néhány jó tanácsa, hogy mire kéne valóban koncentrálni a sikerhez.

Mi a befektető számára a legfontosabb?

– A robbanásszerű, gyors növekedés. Ez azonban nem az eladott darabszámban vagy a profitban ölt testet. A legfontosabb mutató a cégérték. Számtalan cég van, amelyik egy fillér profitot nem termel, mégis nagyon értékes a befektetők számára. (Hogy hogy lehet megtudni, mennyit ér egy cég és mitől függ, hogy valójában mennyit fizetnek érte, arról itt olvashat bővebben.)

Miben tér el a magyar üzleti környezet a nemzetközitől?

– A marketing és az eladási koncepció nem kap kellően kiemelt szerepet Magyarországon. Együtt ebédeltem egy szenior tanácsadóval, és megkérdeztem, hogy szerinte mi a legfontosabb egy vezetőben. Elgondolkozott, és számtalan tulajdonságot felsorolt kezdve az emberekkel való bánásmódtól a szervezőképességig, de nem említette azt, hogy legyen jó értékesítő. A tengeren túl viszont ez a legfontosabb elvárás egy cégvezetőtől. Vállalatot építeni ugyanis nem lehet eladás nélkül. A magyar vállalkozók viszont nem tudnak eladni, sőt! Úgy érzik, ciki értékesítőnek lenni. A marketing presztízse magasabb, de különbséget kell tenni marketing és értékesítés között. Előbbi révén lesz ismert a termék és a cég, az eladást azonban nem helyettesíti az ismertség. A siker kulcsa pedig a megrendelő. Amikor a Ford anno bajba került, egy kiugróan tehetséges autóértékesítőre bízta a céget. Lee Iacocca neve és a Ford Mustang sikere összefonódik. Richard Brandson is kitűnő salesman, és büszke rá. Az Amerikában, Kanadában széles körben elterjedt mentalitást érdemes lenne átvenniük a magyar vállalkozóknak. Nemrég kezembe került egy névjegy, amin az állt, hogy piacfejlesztési specialista. Miért nem lehet azt ráírni, hogy értékesítő, ha valójában valakinek az a feladata, hogy eladja a terméket? Ha ezen a szemléleten sikerülne változtatni, sokkal sikeresebbek lennének a magyar kisvállalkozások.

Mitől jó egy eladó?
Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez a tökéletes első benyomástól a hozzáálláson át a szakértelemig.
Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás.
A sikeres értékesítés 6 pontja a mentor szerint

1. A termék/szolgáltatás legyen kiváló!

2. Higgyünk a termékünkben, hogy mások is higgyenek benne!

3. Először magunkat adjuk el! Akiben nem bíznak, attól nem vásárolnak.

4. Tegyünk fel kérdéseket!

5. Ne akarjuk meggyőzni a vevőt, az igényét elégítsük ki!

6. Csak olyat ígérjünk, amit be tudunk tartani! Ha az adott problémára nem a mi termékünk a megoldás, mondjuk meg, így a vevő pozitívan távozik, s legközelebb is hozzánk fordul. (Ez egyik korábban bemutatott sikersztorink, az Aromax Zrt. alapvetése is.)

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo