Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jövőbeni terveket tekintve a magyar ingatlanpiacon dolgozók elsősorban a korszerzűbb adatgyűjtést (41 százalék), a dokumentumkezelést és riportolást (35 százalék), valamint a folyamatok automatizálását (33 százalék) kívánják fejleszteni. A legnagyobb potenciált az energiahatékonyság (13 százalék), a pályázatkezelés (12 százalék) és a könyvelés (10 százalék) területén látják. 

A Drees & Sommer Innovációs Központ több különböző AI munkacsoporttal és az AI használatában érdekelt féllel együtt sikeresen létrehozott egy AI-stratégiát, amellyel világszerte, köztük a közép- és kelet-közép-európai régióban működő vállalatoknak segítséget nyújthat az AI-alkalmazásokkal kapcsolatban.  Ez a folyamat egy AI-készültségi felméréssel kezdődik, amely feltérképezi a vállalat AI-érettségi szintjét, célja pedig, hogy felgyorsítsa a jövőbeli fejlődésüket.

A cégen belül az összes munkavállalónkra kiterjedő, rendszeres prompt képzéseket, rövid, mesterséges intelligenciával kapcsolatos leckéket, AI Ideathonokat szervezünk. Legújabb fejlesztésünk, a Dreso.AI platform, különböző mesterséges intelligencia-megoldásokat integrál” – tette hozzá Hanna Huber, a Drees & Sommer Innovációs Menedzsment vezetője. 

Kihívások és lehetőségek

A magyar ingatlanpiacon dolgozók több mint egyharmada nem tájékozott a cégeik mesterséges intelligenciával kapcsolatos tevékenységeiről, és 10 százalékuk szerint cégük nem is népszerűsíti az AI-t. A leggyakoribb promóciós módszer a cégeknél a képzések szervezése (15 százalék), ezt követi az innovatív ötletek és projektek ösztönző rendszereinek kiépítése (13 százalék), valamint a belső innovációs laboratóriumok és kutatóhelyek létrehozása (8 százalék). Ezzel szemben a külső kutatóintézetekkel és startupokkal való együttműködés még kevésbé elterjedt (5 százalék). Lengyelországban gyakoribb az iparági eseményeken való részvétel (14 százalék) és a startupokkal való együttműködés (11 százalék), míg Csehországban a képzés mértéke valamivel alacsonyabb (11 százalék) a magyarországihoz képest.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo