Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

A jövőbeni terveket tekintve a magyar ingatlanpiacon dolgozók elsősorban a korszerzűbb adatgyűjtést (41 százalék), a dokumentumkezelést és riportolást (35 százalék), valamint a folyamatok automatizálását (33 százalék) kívánják fejleszteni. A legnagyobb potenciált az energiahatékonyság (13 százalék), a pályázatkezelés (12 százalék) és a könyvelés (10 százalék) területén látják. 

A Drees & Sommer Innovációs Központ több különböző AI munkacsoporttal és az AI használatában érdekelt féllel együtt sikeresen létrehozott egy AI-stratégiát, amellyel világszerte, köztük a közép- és kelet-közép-európai régióban működő vállalatoknak segítséget nyújthat az AI-alkalmazásokkal kapcsolatban.  Ez a folyamat egy AI-készültségi felméréssel kezdődik, amely feltérképezi a vállalat AI-érettségi szintjét, célja pedig, hogy felgyorsítsa a jövőbeli fejlődésüket.

A cégen belül az összes munkavállalónkra kiterjedő, rendszeres prompt képzéseket, rövid, mesterséges intelligenciával kapcsolatos leckéket, AI Ideathonokat szervezünk. Legújabb fejlesztésünk, a Dreso.AI platform, különböző mesterséges intelligencia-megoldásokat integrál” – tette hozzá Hanna Huber, a Drees & Sommer Innovációs Menedzsment vezetője. 

Kihívások és lehetőségek

A magyar ingatlanpiacon dolgozók több mint egyharmada nem tájékozott a cégeik mesterséges intelligenciával kapcsolatos tevékenységeiről, és 10 százalékuk szerint cégük nem is népszerűsíti az AI-t. A leggyakoribb promóciós módszer a cégeknél a képzések szervezése (15 százalék), ezt követi az innovatív ötletek és projektek ösztönző rendszereinek kiépítése (13 százalék), valamint a belső innovációs laboratóriumok és kutatóhelyek létrehozása (8 százalék). Ezzel szemben a külső kutatóintézetekkel és startupokkal való együttműködés még kevésbé elterjedt (5 százalék). Lengyelországban gyakoribb az iparági eseményeken való részvétel (14 százalék) és a startupokkal való együttműködés (11 százalék), míg Csehországban a képzés mértéke valamivel alacsonyabb (11 százalék) a magyarországihoz képest.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo