Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jövőbeni terveket tekintve a magyar ingatlanpiacon dolgozók elsősorban a korszerzűbb adatgyűjtést (41 százalék), a dokumentumkezelést és riportolást (35 százalék), valamint a folyamatok automatizálását (33 százalék) kívánják fejleszteni. A legnagyobb potenciált az energiahatékonyság (13 százalék), a pályázatkezelés (12 százalék) és a könyvelés (10 százalék) területén látják. 

A Drees & Sommer Innovációs Központ több különböző AI munkacsoporttal és az AI használatában érdekelt féllel együtt sikeresen létrehozott egy AI-stratégiát, amellyel világszerte, köztük a közép- és kelet-közép-európai régióban működő vállalatoknak segítséget nyújthat az AI-alkalmazásokkal kapcsolatban.  Ez a folyamat egy AI-készültségi felméréssel kezdődik, amely feltérképezi a vállalat AI-érettségi szintjét, célja pedig, hogy felgyorsítsa a jövőbeli fejlődésüket.

A cégen belül az összes munkavállalónkra kiterjedő, rendszeres prompt képzéseket, rövid, mesterséges intelligenciával kapcsolatos leckéket, AI Ideathonokat szervezünk. Legújabb fejlesztésünk, a Dreso.AI platform, különböző mesterséges intelligencia-megoldásokat integrál” – tette hozzá Hanna Huber, a Drees & Sommer Innovációs Menedzsment vezetője. 

Kihívások és lehetőségek

A magyar ingatlanpiacon dolgozók több mint egyharmada nem tájékozott a cégeik mesterséges intelligenciával kapcsolatos tevékenységeiről, és 10 százalékuk szerint cégük nem is népszerűsíti az AI-t. A leggyakoribb promóciós módszer a cégeknél a képzések szervezése (15 százalék), ezt követi az innovatív ötletek és projektek ösztönző rendszereinek kiépítése (13 százalék), valamint a belső innovációs laboratóriumok és kutatóhelyek létrehozása (8 százalék). Ezzel szemben a külső kutatóintézetekkel és startupokkal való együttműködés még kevésbé elterjedt (5 százalék). Lengyelországban gyakoribb az iparági eseményeken való részvétel (14 százalék) és a startupokkal való együttműködés (11 százalék), míg Csehországban a képzés mértéke valamivel alacsonyabb (11 százalék) a magyarországihoz képest.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo