Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mesterséges intelligencián kívül a magyar munkavállalók gyakran használnak felhőalapú technológiát (28 százalék), dokumentumkezelő szoftvereket (19 százalék), projektmenedzsment szoftvereket és az Internet of Things-t (10 százalék). Lengyelországban a legnépszerűbb eszközök a dokumentumkezelő szoftverek (16 százalék), míg Csehországban az Internet of Things (9 százalék). A három piacon a megkérdezettek 43 százaléka használ digitális eszközöket a mesterséges intelligencián kívül.

Az AI térnyerésével még inkább egyértelművé válik, hogy az igazi innováció a különböző technológiák metszéspontján történik. Nemcsak a technológiák összefonódása, hanem a fejlesztési sebesség növekedése is kiemelt szerepet kap – minden egyes technológia segíti a többi növekedését” – tette hozzá Hanna Huber, a Drees & Sommer Innovációs Menedzsment vezetője.

A magyar ingatlanpiacon dolgozók túlnyomó többsége (majdnem 50 százalék) pozitívan értékeli a digitalizáció jelenlegi szintjét, 10 százalékuk kiemelkedőnek, míg 36 százalékuk jónak gondolja. További 25 százalék elegendőnek, míg 22 százalék gyengének, 3 százalék pedig kritikusnak tartja. A lengyelországi munkavállalók a legpozitívabbak (az ingatlanpiaci dolgozók 57 százaléka jónak vagy kiemelkedőnek tartja a digitalizáció szintjét), míg a cseh munkavállalók a legkritikusabbak a három piacon (32 százalék szerint gyenge vagy kritikus).

A digitalizáció legnagyobb kihívásait minden régióban az alacsony digitális készségek (44 százalék), a digitális eszközökbe, rendszerekbe és folyamatokba történő nem megfelelő befektetés (35 százalék), a digitalizáció előnyeivel kapcsolatos tájékozottság hiánya (34 százalék), az adatbiztonsági és védelmi aggályok (30 százalék), valamint a vezetőségi támogatás hiánya (21 százalék) jelentik.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo