Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

A mesterséges intelligencián kívül a magyar munkavállalók gyakran használnak felhőalapú technológiát (28 százalék), dokumentumkezelő szoftvereket (19 százalék), projektmenedzsment szoftvereket és az Internet of Things-t (10 százalék). Lengyelországban a legnépszerűbb eszközök a dokumentumkezelő szoftverek (16 százalék), míg Csehországban az Internet of Things (9 százalék). A három piacon a megkérdezettek 43 százaléka használ digitális eszközöket a mesterséges intelligencián kívül.

Az AI térnyerésével még inkább egyértelművé válik, hogy az igazi innováció a különböző technológiák metszéspontján történik. Nemcsak a technológiák összefonódása, hanem a fejlesztési sebesség növekedése is kiemelt szerepet kap – minden egyes technológia segíti a többi növekedését” – tette hozzá Hanna Huber, a Drees & Sommer Innovációs Menedzsment vezetője.

A magyar ingatlanpiacon dolgozók túlnyomó többsége (majdnem 50 százalék) pozitívan értékeli a digitalizáció jelenlegi szintjét, 10 százalékuk kiemelkedőnek, míg 36 százalékuk jónak gondolja. További 25 százalék elegendőnek, míg 22 százalék gyengének, 3 százalék pedig kritikusnak tartja. A lengyelországi munkavállalók a legpozitívabbak (az ingatlanpiaci dolgozók 57 százaléka jónak vagy kiemelkedőnek tartja a digitalizáció szintjét), míg a cseh munkavállalók a legkritikusabbak a három piacon (32 százalék szerint gyenge vagy kritikus).

A digitalizáció legnagyobb kihívásait minden régióban az alacsony digitális készségek (44 százalék), a digitális eszközökbe, rendszerekbe és folyamatokba történő nem megfelelő befektetés (35 százalék), a digitalizáció előnyeivel kapcsolatos tájékozottság hiánya (34 százalék), az adatbiztonsági és védelmi aggályok (30 százalék), valamint a vezetőségi támogatás hiánya (21 százalék) jelentik.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo