A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A német, brit, amerikai és ausztrál vállalatvezetők és munkavállalók körében végzett felmérés rávilágított arra, hogy a dolgozók 71 százaléka érzi úgy, hogy az AI növeli munkahelyi elégedettségét, míg 83 százalékuk szerint jelentősen javítja napi termelékenységüket, különösen, ha mindennapi feladataik megkönnyítésére használhatják.
Fotó: Depositphotos
„Kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy az AI nemcsak a napi feladatokat könnyíti meg, hanem nagyban hozzájárul a karrierfejlődéshez is – mondta el Patrycja Sobera, a Unisys digitális munkahelyi megoldásokért felelős alelnöke. – Az AI nemcsak a munkavállalók hatékonyságát növeli, hanem a karrierépítésben is fontos eszközzé válik. Az ismétlődő feladatok automatizálása révén az alkalmazottak stratégiai, értékesebb munkára koncentrálhatnak, ami növeli az elégedettséget és a termelékenységet.”
A felmérés több előnyt is feltárt az AI alkalmazásával kapcsolatban:
- A dolgozók 79 százaléka úgy véli, hogy az AI-ismeretek gyorsabb karrierfejlődést tesznek lehetővé számukra, új lehetőségeket nyitva meg a vállalaton belül.
- Az AI által időt megtakarító munkavállalók 44 százaléka az így „nyert” időt szakmai képzésekre fordítja, ezáltal további készségeket fejleszt és bővíti karrierlehetőségeit.
- A dolgozók 61 százaléka szerint az AI új munkahelyeket teremthet, és a munkanélküliséggel kapcsolatos félelmek ellenére dinamikusan fejlődő munkaerőpiacot hozhat létre.
Optimistán tekintenek az AI-ra a munkáltatók is
A vállalatvezetők 93 százaléka szerint az AI hosszú távon a cégük stratégiai részét képezi, és 89 százalékuk tervezi a mesterséges intelligencia felhasználásának bővítését a következő évben. Az AI azonban csak akkor hoz valódi eredményeket, ha tudatosan integrálják a működésükbe. Az AI-ba stratégiai szinten befektető cégek 30 százaléka már jelentős versenyelőnyt érzékel, míg azokon a helyeken, ahol külön vezető felel az AI bevezetéséért, a vezetők 86 százaléka számolt be időmegtakarításról.