Rekord szezont zártak Európa legjobb futballklubjai

A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a vezető futballklubok jelentős bevételnövekedést értek el a 2023/24-es szezonban, a Real Madrid pedig az első klub, ami átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikere a pályán elért eredményeiknek, a stadionfejlesztéseknek és a hatékony kereskedelmi stratégiáknak köszönhető. A Premier League klubjai továbbra is előkelő helyet foglalnak el a bevételi rangsorban és a női futball is figyelemre méltó növekedést mutat, jelezve a sportág egyre növekvő népszerűségét és piaci értékét.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Deloitte Football Money League évről évre a világ legnagyobb árbevételt elérő labdarúgó klubjainak pénzügyi teljesítményét veszi számba. A 28. kiadás alapján a 2023/24-es szezonban az elemzett klubok összességében rekordösszegű, 11,2 milliárd eurós bevételt termeltek, ami 6 százalékos növekedést jelent a 2022/23-as szezonhoz (10,5 milliárd euró) képest. A 2023/24-es szezonban a Football Money League klubjai átlagosan 560 millió euró bevételre tettek szert, ami 244 millió euró (44 százalék) kereskedelmi, 213 millió euró (38 százalék) közvetítési és 103 millió euró (18 százalék) játéknapi bevételből tevődött össze.

4,9 milliárd euróval továbbra is a kereskedelmi bevétel számít a csapatok legnagyobb jövedelemforrásának, ami a 2022/23-as szezonhoz viszonyítva 10 százalékkal emelkedett. A klubok meccsnapi bevételei 11 százalékkal nőttek az előző szezonhoz képest és először lépték át a 2 milliárd eurót, így ismét ez bizonyult a leggyorsabban növekvő bevételi forrásnak.

A topligák a hosszabb távú, legalább 2027-ig szóló belföldi közvetítési jogokra vonatkozó megállapodásoknak köszönhetően a viszonylag stabil közvetítési bevételek időszakába léptek vagy lépnek majd be, ezért 2023/24-es szezonban a közvetítési bevételek (4,3 milliárd euró) számottevően nem emelkedtek.

„A bevételeik forrása szerint vizsgálva a Football Money League klubjai két táborba sorolhatóak. A 2023/24-es szezon top 10 csapatának a kereskedelmi bevételek jelentették a fő (48 százalék) bevételi forrást. Ezzel szemben a 11-20. helyen álló klubok esetében a közvetítésekből származott a bevételek legnagyobb része (47 százalék). Ez azt jelzi, hogy míg egyes klubok az ismertségüket is ki tudják használni a szponzoráció és a kiskereskedelem terén bevételeinek növelésére, addig más, különösen a Money League alsó felében elhelyezkedő csapatok elsősorban a pályán elért sikereikre támaszkodnak” – mondta Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo