Dübörög a generációváltás a cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A stratégiai folyamat együtt jár az irányítás, a kapcsolatok és a tudás átadásával is, így akár 5-10 évet is felölelhet. A jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztása azonban nemcsak az utód számára, de az egész szektor számára fontos lehet. 

Az elmúlt három év során jelentősen lecsökkent azoknak a családi tulajdonú cégeknek az aránya, ahol még nem foglalkoznak a generációváltással. A K&H családi vállalatok kutatás eredményei alapján a három évvel ezelőtti 71 százalékhoz képest jelenleg már csupán a cégek 56 százaléka mondja azt, hogy még nem történt meg és egyelőre nincs is folyamatban a vállalat irányításának átadása. Ezzel együtt a családi cégek közel harmadánál (31 százalék) már legalább egyszer lezajlott a generációváltás. Azoknál a családi vállalatoknál, ahol már foglalkoznak ezzel az igen jelentős kérdéssel, leginkább családon belül oldják meg az utódlást. Erre a változtatás előtt akár 5-10 évvel elkezdenek felkészülni, és többségüknél a munkavállalók is tisztában vannak azzal, hogy mi fog történni a céggel az utódlás során.

Előtérbe kerül a fiatalabb generáció

„A generációváltás kérdése az utóbbi tíz év egyik legfontosabb témája a családi tulajdonú cégeknél. Ez ugyanis a megfelelő utód kiválasztása és az irányítás fokozatos átadása mellett magába foglalja a kapcsolati tőke és az akár sok tízéves tapasztalat és szemléletmód átadását is, amik a családi tulajdonú cégek esetében talán a legfontosabb értékek. Emellett pedig a fiatalabb generáció új meglátásai és digitális nyitottsága fel is gyorsíthatja a cég innovációs és digitalizációs folyamatait” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Ezt támasztja alá, hogy a családi cégek közel kétharmada (64 százalék) gondolja úgy, hogy a fiatalabb generáció fokozott bekapcsolódása a vállalat működtetésébe elősegíti a digitalizációs fejlődést.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo