Dübörög a generációváltás a cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A stratégiai folyamat együtt jár az irányítás, a kapcsolatok és a tudás átadásával is, így akár 5-10 évet is felölelhet. A jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztása azonban nemcsak az utód számára, de az egész szektor számára fontos lehet. 

Az elmúlt három év során jelentősen lecsökkent azoknak a családi tulajdonú cégeknek az aránya, ahol még nem foglalkoznak a generációváltással. A K&H családi vállalatok kutatás eredményei alapján a három évvel ezelőtti 71 százalékhoz képest jelenleg már csupán a cégek 56 százaléka mondja azt, hogy még nem történt meg és egyelőre nincs is folyamatban a vállalat irányításának átadása. Ezzel együtt a családi cégek közel harmadánál (31 százalék) már legalább egyszer lezajlott a generációváltás. Azoknál a családi vállalatoknál, ahol már foglalkoznak ezzel az igen jelentős kérdéssel, leginkább családon belül oldják meg az utódlást. Erre a változtatás előtt akár 5-10 évvel elkezdenek felkészülni, és többségüknél a munkavállalók is tisztában vannak azzal, hogy mi fog történni a céggel az utódlás során.

Előtérbe kerül a fiatalabb generáció

„A generációváltás kérdése az utóbbi tíz év egyik legfontosabb témája a családi tulajdonú cégeknél. Ez ugyanis a megfelelő utód kiválasztása és az irányítás fokozatos átadása mellett magába foglalja a kapcsolati tőke és az akár sok tízéves tapasztalat és szemléletmód átadását is, amik a családi tulajdonú cégek esetében talán a legfontosabb értékek. Emellett pedig a fiatalabb generáció új meglátásai és digitális nyitottsága fel is gyorsíthatja a cég innovációs és digitalizációs folyamatait” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Ezt támasztja alá, hogy a családi cégek közel kétharmada (64 százalék) gondolja úgy, hogy a fiatalabb generáció fokozott bekapcsolódása a vállalat működtetésébe elősegíti a digitalizációs fejlődést.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo