A nők karrierépítését is segíti a hibrid munkavégzés

Egy friss felmérés szerint a hibrid munkavégzés kétszer olyan fontos juttatásnak számít a nők munkahelyi támogatásában, mint a szülői szabadság.

Az International Workplace Group új kutatása rámutat arra, hogy a hibrid munkavégzés kulcsfontosságú tényező a nemek közötti egyenlőség felgyorsításában, és a nők karrierfejlődésének támogatásában. A megkérdezett nők közel kétharmada (71 százalék) mondta azt, hogy a hibrid munkavégzés lehetősége – ahol több helyszín pl. a cég központja, lakóhelyhez közelebbi iroda és home office között rugalmasan lehet választani – pozitívan befolyásolta a karrierjük alakulását.

Nagy mértékben elősegíti a munkahelyi egyenlőséget a távmunka
Nagy mértékben elősegíti a munkahelyi egyenlőséget a távmunka
Fotó: Depositphotos

A több mint 1000 női munkavállalóval készült tanulmány szerint a hibrid munkavégzést (64 százalék) közel kétszer olyan fontosnak tartják a válaszadók, mint a szülőknek járó szabadságot (35 százalék). Ez köszönhető a hibrid munkavégzés számos előnyének: a munka-magánélet egyensúlya (56 százalék) jobban alakul, a rugalmasság pozitív hatása (58 százalék) és a mindennapi ingázás helyett megtakarított idő (53 százalék).

A női munkavállalóknak nyújtott rugalmasság a vállalkozások számára is előnyös, hiszen egy korábbi tanulmány kimutatta, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a termelékenységet (69 százalék) és elősegíti a tehetségek megtartását, az újak bevonzását. A McKinsey tanulmánya szerint is, azok a vállalatok, ahol a nők aránya meghaladja a 30 százalékot, pénzügyileg jobban teljesítenek.

Nemek közötti egyenlőség és karrierfejlődés

A válaszok azt mutatják, hogy a hibrid munkavégzésnek fontos szerepe van a nemek közötti egyenlőség előmozdításában. A nők több mint fele (56 százalék) a hibrid munkavégzés miatt tudott magasabb pozícióba lépni, és hasonló arányban (52 százalék) mondták azt, hogy a rugalmas munkavégzés lehetősége kulcsfontosságú volt karrierjük fejlődésében.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo