Erre vigyázzunk, ha a Facebook-on keresünk állást

A munkáltatók előszeretettel használják a közösségi oldalakat a megfelelő utánpótlás megtalálására, az álláskeresőknek azonban érdemes vigyázniuk az ilyen hirdetések esetén, mert a személyes oldalukat és posztjaikat is megnézik.

Megnézik a digitális nyomainkat - Kép: Pixabay

Egy - az egész világot átszövő - kutatás eredménye szerint ma már a közösségi média az új álláspiac. 2014-ben az álláskeresési/hirdetési tevékenység több mint fele már az interneten zajlott. Nincs ez másképp Magyarországon sem. A hirdetők előszeretettel használják a közösségi médiát, hiszen könnyen sok ember érhető el vele. Ha állást keresünk, nem árt azonban, ha nagyobb gondot fordítunk a profilunkra, hiszen a hirdetések mellett ellenőrzés, előzetes információszerzésre is fordíthatja leendő munkáltatónk a közösségi oldalakat. Ha nem vigyázunk, kedvezőtlen képet alkothatunk magunkról. Akár az ideális munkától is eleshetünk egy átgondolatlan kép vagy poszt miatt. Még mindig kevesen veszik észre, hogy nem mindegy, mit posztolnak magukról.

Molnár Kristóf, az OpenJobs ügyvezetője szerint a profi HR-esek a jelöltek személyiségét is igyekeznek feltérképezni. Nem titok, hogy sokan utasítottak már el szakmailag megfelelő jelöltet a profilján szereplő tartalom vagy képek miatt. Egy kimutatás szerint a Facebook felhasználók negyede nem foglalkozik az adatvédelmi beállításokkal. Ez azt jelenti, hogy az általunk jóváhagyott képek, állapotok és posztok mellett mások megjelölése is az oldalunkra kerülhet és - akár ismeretlenül is – bárki megnézheti azokat. Az OpenJobs szakemberei felhívják a figyelmet, hogy egyszerű adatvédelmi módosítással vagy külön csoport létrehozásával elérhető, hogy csak azok a személyek lássák állapotunkat, akikkel személyes kapcsolatban állunk.

Habár továbbra is a Facebook számít a legnépszerűbb közösségi oldalnak, hiszen egy milliárd feletti aktív felhasználója van világszerte, emellett sokan használják a LinkedIn oldalát is. Előnye és erőssége abban áll, hogy más közösségi oldalakkal szemben a regisztráló szakmai hozzáértése és tapasztalata kerül előtérbe a magánélet helyett. Világszerte minden másodpercben kettő, Magyarországon minden 5 percben egy új tag csatlakozik a LinkedInhez. 2014 nyarán több mint 313 millió felhasználója volt az oldalnak, míg Magyarországon ekkor lépte át a félmilliós határt. Az állást hirdetők előszeretettel használják ezt a csatornát, hiszen egyfajta online önéletrajznak is tekinthető az oldal. A szakmai kapcsolatépítés mellett itt szakmai fejlődésre is lehetőség nyílik: számos olyan csoporthoz csatlakozhatsz, ahol hozzád hasonló érdeklődésű körű tagokkal vitathatsz meg szakmai kérdéseket.

Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?
A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo