Megafosszilis üzleti tevékenységről a fosszilis-hatékonyság felé halad Nathaniel Rothschild, akit Magyarországon többnyire Demján Sándor Trigránit-béli üzlettársaként ismernek. Úgy döntött, az autómegosztásból akar pénzt csinálni. (Nem ő az egyetlen, aki lehetőséget lát ebben az iparban. A hírek szerint a Google is beszállna.)
Az Uber Amerikában nagy sikerrel honosította meg (ismét) a kocsimegosztás divatját, amivel az autók légszennyezését is optimalizálták: több fő között oszlik el, egy bizonyos számú ember kevesebb autót vesz igénybe, mert nem külön-külön utazik.
Az örökölendő "5. Rothschild báró" cím 43 éves várományosa új taxi-alkalmazásba fektette pénzét, mely már meg is kezdte áldásos tevékenységét Londonban. Míg az Uber Amerikában a taxis szakma konkurenciájának számít, a Rothschild-féle Maaxi Taxi élvezi a londoni fekete taxik sofőrjeinek támogatását: az iPhone-on és Androidon hozzáférhető app ugyanis a hagyományos taxirendelés meghosszabbítása.
Nem kell többé felhívni egy központi számot, ahol a diszpécser intézkedik. Minden némi érintőképernyős tapogatás eredménye.
A különbség az -és itt jön be a képbe az Uber üzleti modellje-, hogy a taxit más utasokkal kell megosztani. Az app tulajdonképpen összeveti a rendeléseket és beosztja egymás mellé az utasokat, s a taxit. De az Ubertől ellentétben itt a ki-beszállás is tényező. Lesznek utasok, akik csak az út felére csatlakoznak.
A Maaxi Taxi abban több amerikai társánál, hogy térképszoftvert építettek bele. Rothschild szerint a hatékonyabb útvonaltervezés miatt a Maaxi olcsóbb lesz, mint az Uber, az utasok kevesebb pénzből tehetik meg ugyanazt a távot.
A Maaxi felhasználói felülete is újszerű: az utasnak megmutatja valós időben (real time), hogy milyen Maaxi-s autók vannak a közelben, merre tartanak. Mintha ő maga lenne a diszpécser.
A Maaxi igazgatója Gabi Campos -aki korábban a Poker Stars igazgatója volt- Londonban fejlesztette az alkalmazást, így az szó szerint a városra lett szabva.