2011-ben nagy megrökönyödést keltettek azok a képsorok, melyeket Oprah Winfrey mutatott be beszélgetős tévéshowjában. Arról számolt be, hogy óriási szeméthegy lebeg a Csendes-óceánon, melynek mérete megegyezik Texas állam kiterjedésével (ami közel 700 000 km2).
A "Great Garbage Patch" létét már 1988-ban megjósolták az amerikai Oceanológiai és Időjárási Ügynökség (NOAA) kutatói. De csak Winfrey révén került be a köztudatba annak ténye, mekkora mennyiségű szemét kerül az óceánba. És nem kamionokkal öntik a tengerbe a szemetet. Az utcán eldobott hulladék bekerül a járdaszéli lefolyóba, így a közműhálózatba, onnan folyókba, majd végül a hatalmas óceánba.
Az Adidas pedig meglátta a lehetőséget a szemétben. Egy olyan cipőt terveztek, amelyben az óceán mélyén használt eresztőhálókat és a felszínen lebegő műanyag-szemetet hasznosítják újra - jelentette a Huffington Post és a The Mirror. Az alkotók nem árulták el, hogy milyen százalékban található a lábbeliben óceánhulladék.
A műanyagot elsősorban a cipő felső részében alkalmazták, a zöldes hálót pedig a külsejében szőtték bele, amely így jellegzetes mintázatot alkot. Elképzelhető, hogy a jövőben majd úgy tekintenek vissza erre a cipőre, mint ikonikus dizájn-innovációra: így válik egy tiltott eszköz (a háló) divatelemmé (stílusos mintázattá). Talán hasonló transzformációknak is lehetünk majd tanúi a ruházatokban a divatbemutatókon.
Az Adidas egyelőre csak megmutatta a cipőt, mely egy átfogóbb műanyag-alapú termékskála része lesz. A kollekciót 2015 második felében tervezik bemutatni. Ennek időpontja és a forgalomba kerülés dátuma sem ismeretes.