Robert Schlögl, a Max Planck nevét viselő tekintélyes német tudományos központ, Kémiai Energia-konverziós Intézetének vezetője szerint mesterséges üzemanyagok, szénhidrogénnal dúsított hidrogénok jelenthetik a megoldást. A célt, hogy csökkentsék a járművek károsanyag-kibocsátását és megújuló energia biztosítsa a közlekedést, csak az elektromos járművekre való átállással nem lehet elérni. A klímapolitikai fordulat azt követelné, hogy minden elektromos autó “zöld árammal” közlekedjék - ez azonban világviszonylatban semmiképp nem sikerülhet, de még Európában sem - talán Kaliforniában lehetséges. Ugyanakkor
a járművekben használt akkumulátorok körül még sok a vita és elismert tény: a villany-autónak 80.000 km-t kell futnia ahhoz, hogy olyan gazdaságos legyen,mint egy robbanómotoros. Ugyanakkor az elektro-autók fékei, abroncsai is szennyezik a környezetet.
Schlögl szerint azt is meg kell gondolni, mi legyen a milliárd robbanómotoros autóval, amelyek közlekednek a világ útjain, s amelyekhez minden két és fél másodpercben egy újabb társul? És mi legyen a nagy teherautókkal, buszokkal, a mozgó építőipari gépekkel, a repülőgépekkel, amelyek számára belátható időn belül nem kínálkozik elektromos meghajtás? Szerinte a megoldást az olyan szintetikus üzemanyagok jelentik, amelyek a dízelmotorban alig szabadítanak fel káros részecskéket, széndioxidokat - ráadásul az ilyen üzemanyagokat a következő évtizedekben megújuló energiából lehet majd előállítani. Ezzel a megoldással megtakaríthatják azokat az óriási költségeket is, amelyeket az elektromos töltőhálózatok kiépítése jelent.
A német tudós elgondolása szerint
a jövő az olyan autóké, amelyek (kis) akkumulátorait szintetikus üzemanyaggal működő robbanómotor tölti fel.A megoldás már létezik a gyakorlatban, dízel-elektromos mozdonyok a vasútnál, hasonló technikával működő harckocsik a Bundeswehrnél. „A módszerek ismertek, a technikát, a szabadalmakat meg lehet vásárolni és az új módszer megfizethető” mondja a nemzetközi hírű vegyész, aki már tárgyal a müncheni városi vezetéssel arról, hogy a technikát meghonosítsák a bajor főváros tömegközlekedésében.