Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő

Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Robert Schlögl, a Max Planck nevét viselő tekintélyes német tudományos központ, Kémiai Energia-konverziós Intézetének vezetője szerint mesterséges üzemanyagok, szénhidrogénnal dúsított hidrogénok jelenthetik a megoldást. A célt, hogy csökkentsék a járművek károsanyag-kibocsátását és megújuló energia biztosítsa a közlekedést, csak az elektromos járművekre való átállással nem lehet elérni. A klímapolitikai fordulat azt követelné, hogy minden elektromos autó  “zöld árammal” közlekedjék - ez azonban világviszonylatban semmiképp nem sikerülhet, de még Európában sem - talán Kaliforniában lehetséges. Ugyanakkor

a járművekben használt akkumulátorok körül még sok a vita és elismert tény: a villany-autónak 80.000 km-t kell futnia ahhoz, hogy olyan gazdaságos legyen,
mint egy robbanómotoros. Ugyanakkor az elektro-autók fékei, abroncsai is szennyezik a környezetet.

Kép:Wikipedia

Schlögl szerint azt is meg kell gondolni, mi legyen a milliárd robbanómotoros autóval, amelyek közlekednek a világ útjain, s amelyekhez minden két és fél másodpercben egy újabb társul? És mi legyen a nagy teherautókkal, buszokkal, a mozgó építőipari gépekkel, a repülőgépekkel, amelyek számára belátható időn belül nem kínálkozik elektromos meghajtás? Szerinte a megoldást az olyan szintetikus üzemanyagok jelentik, amelyek a dízelmotorban alig szabadítanak fel káros részecskéket, széndioxidokat - ráadásul az ilyen üzemanyagokat a következő évtizedekben megújuló energiából lehet majd előállítani. Ezzel a megoldással megtakaríthatják azokat az óriási költségeket is, amelyeket az elektromos töltőhálózatok kiépítése jelent.

A német tudós elgondolása szerint

a jövő az olyan autóké, amelyek (kis) akkumulátorait szintetikus üzemanyaggal működő robbanómotor tölti fel.
A megoldás már létezik a gyakorlatban, dízel-elektromos mozdonyok a vasútnál, hasonló technikával működő harckocsik a Bundeswehrnél. „A módszerek ismertek, a technikát, a szabadalmakat meg lehet vásárolni és az új módszer megfizethető” mondja a nemzetközi hírű vegyész, aki már  tárgyal a müncheni városi vezetéssel arról, hogy a technikát meghonosítsák a bajor főváros tömegközlekedésében.
VW E-Golf: a környezetbarát ingázó
Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo