Lesz-e fordulat a német dízel-ítélet után?

A német Szövetségi Közigazgatási Bíróság ítélete után, hogy eltiltható régebbi dízel-motoros járművek forgalma, Hamburg lehet az első nagyváros, ahol heteken belül életbe lép a tilalom. Egyébként a döntést sok szakértő nem tartja sem igazán célszerűnek, sem végrehajthatónak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

A Német Környezetvédelmi Szolgálat fordult több tartományban bírósághoz azért, hogy a hatóságok eltilthassák a dízel-járművek forgalmát ott, ahol a szennyező anyagok kibocsátása meghaladja az EU és az Egészségügyi Világszervezet által megszabott határértéket.

pinterest.com

Az elsősorban a dízelmotorok által kibocsátott nitrogénoxidról van szó, amely hozzájárul a szív- és keringési betegségek kialakulásához és évente több tízezer megelőzhető halálesetet okoz az Unió országaiban. A határérték 40 mikrogramm 1 köbméter levegőben, a levegő szennyezettsége sok német városban van jóval az érték felett.

Az ítélet alapján a helyi hatóságok a mért értékek alapján tilthatják meg, mely útvonalakon, körzetekben tiltják a régebbi dízelmotorral rendelkező járművek forgalmát. Az Euro-5-ös dízelek forgalma csak 2019 őszétől korlátozható.

A szakértők szerint szinte lehetetlen lesz megfelelő táblákkal kijelölni és főleg ellenőrizni, mely autó hová hajthat be és hová nem. Ennek ellenére a hamburgi hatóságok már bejelentették, hogy heteken belül kijelölik azokat a különösen forgalmas útvonalakat, ahol tiltják a dízelkocsik forgalmát.

A céges flottákban is leáldozott a dízeleseknek?
A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6 százalékkal csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető.
A kérdésben változatlanul szemben áll a Zöldek és a konzervatív pártok álláspontja. Az utóbbiak arra hivatkoznak, hogy környezetkímélő dízelmotorokra, amelyekkel napjainkban szerelik a kocsikat, még jó ideig szükség lesz, a villanyautókra való átállás évtizedeket vehet igénybe.

Ugyanakkor a nagy német autógyárak és dolgozóik jövője sem elhanyagolható tényező. Érvelnek azzal is, hogy nem kevés ipari munkahelyen jóval magasabb az engedélyezett nitrogénoxid szennyezés, mint az utcákon.

A kérdést bonyolítja, hogy a közelmúlt botrányai után senki nem tudjha, mennyire megbízhatók a nagy német gyártók adatai kocsijaik szennyezőanyag kibocsátásáról. A szociáldemokraták az autógyárakkal fizettetnék meg a korszerűbb motorokra való átállás költségeit, de a jövendő új nagykoalícióban ehhez aligha járul hozzá a CDU/CSU.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo