Vizsgálat indul az Uber ellen

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására vizsgálat indul az Uber taxicég ellen, amely érdemi adófizetés, és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét. Az adóhivatali vizsgálattal a piaci verseny megóvását, valamint az adózó és a vonatkozó szabályokat betartó taxisok védelmét akarja biztosítani a tárca.

Kép: Uber.com

A Hollandiában bejegyzett Uber International Holding B. V. gyakorlatilag internet-alapú diszpécser szolgáltatást nyújt a magyar „sofőrök” és utasok számára, jutalékért, és miután nem rendelkezik magyarországi telephellyel, itthon nem fizet adót. A leányvállalataként működő Uber Hungary Kft. is érdemi adófizetés nélkül végzi tevékenységét.

Az Uber rendszerébe bekapcsolódott magyar sofőröknek – tekintettel arra, hogy Magyarországon végeznek üzletszerű tevékenységet – az általuk szerzett jövedelem után adózniuk kell. Számos visszajelzés érkezett arra vonatkozóan, hogy az Uber rendszerében résztvevők jellemzően nem teljesítik az adókötelezettségeiket, ahogyan a személyszállításra vonatkozó szakmai követelményeket sem. A megkezdett vizsgálat célja ezért a tisztességesen működő vállalkozók és biztonságosan közlekedni akaró utasok védelme, a piaci állapotok rendezése. (A megosztáson alapuló Uber egyébként sok európai országban kihúzta a gyufát, itthon is szabályoznák a működését.)

A személyfuvarozást merőben új alapokra helyező rendszerben az utasok az operátorok kihagyásával, egy alkalmazás segítségével rendelnek maguknak fuvart Ehhez az appban meg kell adni a pozíciót, ami után a rendszer máris küldi a legközelebbi szabad autót. Az Uber vállaltan drága, viszont nagy figyelmet fordít arra, hogy az autói tiszták és jó minőségűek legyenek. Az ár már megrendeléskor egyértelmű, a fizetés pedig szintén az alkalmazás segítségével, az összeg bankkártyáról való levonásával történik, amiből az Uber 20 százalékban részesül. (Igény is van a szolgáltatásra: az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.)

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) munkatársainak „látogatására” is számíthatnak az uberesek. A Magyar Nemzet nemrég arról számolt be, hogy BKK-dolgozók utasként „tesztelték” az Uber szolgáltatását. Komáromi Endre, a főváros közúti szolgáltatások divízióvezetője a lapnak azt mondta, hogy a BKK nem hatóság, ezért munkatársai mást nem tehetnek, mint hogy feljegyzéseiket, véleményüket elküldik a NAV-nak és a fogyasztóvédelemnek.

ÜZLETI UTAZÓKAT CÉLOZ MEG AZ AIRBNB ÉS AZ UBER
A közösségi gazdaság két jelentős szereplője, a szállásokra szakosodott Airbnb, valamint az autómegosztást kínáló Uber összefogott a költségmenedzsment szolgáltatásokat kínáló Concur-ral az üzleti utazók megnyerése érdekében.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo