Visszahívás: ne feledkezzünk meg az elemi szabályokról!

Amíg korábban vagy elértek valakit telefonon, vagy nem, addig a mobiltelefon megjelenése teljesen felülírta a korábbi egyértelmű helyzetet. Ma már ügyelni kell az üzleti életben a visszahívásoknál alkalmazott megfelelő viselkedésre is: szakértőnk segít tisztábban látni a helyzetet!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A mobiltelefon sajátos új élethelyzeteket, új szokásokat és új elvárásokat is hozott az életünkbe. Korábban, ha valakit nem tudtak elérni a hagyományos vonalas telefonon vagy ismételten próbálkoztak (a „hőskorban” üzenetrögzítő sem volt), vagy a munkatársnál hagyhattak üzenetet, aki a „mandátuma szerint” tett ígéretet visszahívásra vagy javasolt egy időpontot, amikor a keresett fél elérhető.

Az üzenetrögzítő megjelenése árnyalta és végül a mobiltelefon, teljesen összekuszálta a képet. Ma sokan nem szeretik az üzenetrögzítőt. Vannak, akik nem hallgatják vissza, inkább visszahívják az üzenethagyót, vannak, akik nem szeretnek „egy géppel beszélni” és inkább az ismételt hívást választják. (SMS-t is írhatunk, de itt is ügyelni kell az etikettre!)

Amennyiben a telefon a hívás során üzenetrögzítőre vált, úgy elegáns, ha nem tesszük le, hanem, ha már így alakult, üzenetet hagyunk. Jó azonban, ha emlékeztetjük magunkat: ha üzenetet hagytunk valakinek és visszahívást kértünk, 24 órán belül nem illik ismételten hívnunk.

Érdemes ezért megfontolni, úgy hagyjunk üzenetet, hogy megmondjuk a hívásunk okát (a másik fél fel tudjon készülni a beszélgetésre) és azt ígérjük, hogy egy későbbi, alkalmasabb időpontban jelentkezünk ismét. (Természetesen ez a későbbi, alkalmas időpont nem öt perc múlva és ismételten öt perc múlva, és újra öt perc múlva legyen.)

Soha ne kérjünk visszahívást, ha szívességet szeretnénk kérni a másik féltől! Nemcsak bárdolatlanság, hanem saját ügyünknek is rossz prókátorai vagyunk. Mi mit gondolnánk arról, aki szívességet akar kérni és még visszahívást is kér?

Négy üzleti etikett tipp, férfiaknak
Tudjuk, az üzleti viselkedéskultúra ismerete nem lehetőség, hanem szükségszerű, különösen, ha hosszú távú üzleti (pénzügyi) sikerekre vágyik valaki. Érdemes hát odafigyelni, mert a viselkedési, öltözködési bakik alááshatják a hitelességet.
Egyes cégeknél, vonalas telefonoknál a céges „protokoll” része, hogy a munkatársak üzeneteket vehetnek fel egymásnak és az esetleges fontos információk megtudakolása mellett, ígéretet tehetnek a visszahívásra. Amennyiben ilyen ígéretre fel van jogosítva a kollégánk, akkor a felelősség már a mi vállunkat nyomja, hogy az ígért időben csakugyan visszahívjuk a másik felet. Mindenkihez méltatlan játszma arra hivatkozni a visszahívás elmaradása miatt, hogy a munkatársunk „nem adta át az üzenetet”.

Gyakran ad félreértésre okot: a hívó, minden üzenet nélkül letéve a telefont, választ, visszahívást vár. Egy hívás fontosságát az is mutatja, hogy a hívó, hagy-e bármilyen üzenetet. Amennyiben nincs ilyen kérést tartalmazó üzenet, a hívottnak nem kell visszahívnia őt – még akkor sem, ha hívásazonosító okán látható, hogy ki is kereste. Akkor pedig végképp nem elvárható a visszahívás, ha egy ismeretlen szám jelet csak meg a kijelzőn.

Ám amennyiben a hívott mégis visszahívja az őt keresőt, a visszahívott tekintse a hívását, annak ami, egy figyelmes és előzékeny gesztusnak - még akkor is, ha jó ismerősök.

Ugyanakkor azt se feledjük, amennyiben a hívott fél visszahív bennünket, mindig kezdjük a beszélgetést azzal, hogy értékelve a gesztusát, megköszönjük a visszahívást!

dr. Erdős Zsuzsanna

etikett tanácsadó és coach

www.erdosetikett.hu

A KÉT FŐBŰN, AMIT MOBILTELEFONNAL ELKÖVETHETÜNK
Ha telefonetikettről van szó, mindannyian hosszasan tudjuk sorolni, hogy mások milyen hibát követnek el. S ha mi követjük el ezeket a hibákat? Az más, éppen úgy alakult… Van azonban néhány etikettbaki, amely túlmutat az illik, nem illik, elegáns, nem elegáns kérdésen, mert üzleti, szakmai megítélésünket befolyásolhatja – nem jó irányba.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo