Pontosabban célozhatunk a Facebookon

Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pontosabb lesz a célzás - Kép: SXC

A Facebook hirdetési rendszerében komoly változások várhatók a közeljövőben. Eddig is szinte hetente jelentek meg új apróságok, most azonban komolyabb változások előtt állunk – olvasható a Facebooktippek blog bejegyzésében. Ezek az információk minden vállalkozónak fontosak, mert még mindig a közösségi oldal az egyik legnépszerűbb – és leghatékonyabb – hirdetési felület, igaz, hogy sokan már most holt hírét keltik.

Hirdetés „készletek a kampányokon belül

Február 14-ei céldátummal bevezetik a Facebook-kampányokba az Ad Set szintet. Ez a kampányokon belül található „hirdetéscsoport” lesz, amelynek lényege, hogy a hirdetések célját és költségkeretét jobban tudjuk szabályozni.

Célzási változások

Nagyon sok minden fog változni a célzások területén. Eddig sem panaszkodhattunk a hirdetéscélzási lehetőségekkel kapcsolatban, de most tovább bővül a kör, ráadásul következetesebb is lesz, ami szintén öröm.

Négy fő területe lesz a célzásoknak: lokáció, demográfia, érdeklődés, viselkedés.

Például eddig, ha valaki kiválasztotta az érdeklődési köröknél a szülők, a fényképezés és a fotófeltöltő köröket, akkor azt VAGY kapcsolattal használta a Facebook, vagyis egymást kiegészítette a három terület. Az új rendszerben, ha minden igaz, már választani is tudunk majd, hogy mit szeretnénk. Talán úgy, mint ahogy most van a További kategóriák blokkban, ahol lehet választani az ÉS, illetve a VAGY kapcsolat között.

Fejlesztik a demográfiai célzást, így például a munkahely, az oktatás, a családi állapot és a munkahelyi pozíciókat jobban lehet majd használni, ráadásul az időbeli változásokat is pontosabban tudjuk kezelni a különböző életeseményeknél (3 hónap, 6 hónap és 1 év lesz választható).

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online-marketing projektet.
Talán a legizgalmasabb változás a viselkedéscélzás bevezetése lesz. Ennek egy része más célzási megoldásokból kerül egy dedikált megoldásba, amiben korábbi vásárlások, korábbi vásárlási szokások és vásárlási hajlandóságok alapján lehet majd célozni. Ezeket a célzási megoldásokat február elején kezdi zárt körben tesztelni a Facebook, és az első negyedév vége felé fogja kiterjeszteni.

Nem lehet többé szponzorált történetet létrehozni

Április 9-től a szponzorált történet önálló karrierje véget ér. Ilyen hirdetéstípust nem lehet majd külön létrehozni, bár úgy tűnik, nem szűnik meg teljesen. A Facebook néhány hirdetés típust továbbra is a legjobb összefüggésben fog megmutatni: egy bejegyzéshirdetésnél (page post ad) vagy egy rajongógyűjtő hirdetésnél (page like ad) továbbra is látni fogjuk, hogy egy ismerősünk lájkolta-e. Értelemszerűen, ha van ilyen esemény az oldallal vagy a bejegyzéssel kapcsolatban az ismerőseink köréből. Ha nincs, akkor csak az alaphirdetést fogjuk látni. Domain és open graph sponsored story hirdetések viszont nem lesznek többé, ezzel szemben az esemény-visszajelzés (event RSVP) hirdetés úgy tűnik, marad.

Az alkalmazáshirdetéseket egységesíti a Facebook.

A mobilalkalmazás-telepítés és aktivizálás hirdetés és a Facebookon belüli alkalmazás hirdetések ugyanazok lesznek. Ezenkívül a jobb oldalon megjelenő prémium Facebook-hirdetések képmérete is csökken, ugyanakkora lesz, mint a normális, marketplace hirdetések képmérete.

A bejegyzés teljes formában itt olvasható!

5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo