Ahhoz, hogy megtaláljuk, mely vevők eredményezik a legnagyobb megtérülést, nem is kell messze mennünk: azok, akik már vásároltak Öntől. Hogy miért? A válasz nagyon egyszerű, ők már minősítettek, azaz cége célközönségéhez tartoznak. Szükségük van az adott termékre, szolgáltatásra és meg is tudják fizetni azt. Felmérések szerint 60-70% esély van újra eladni már meglévő vevőknek.
Ilyen esetben nemcsak az a cél, hogy újra megvásárolják ugyanazt a terméket, hanem az, hogy többet költsenek, és más terméket is vegyenek. Erre két értékesítési technika használható eredményesen, aminek hatékonyságát nem lehet eléggé hangsúlyozni:
- Upsell (felülértékesítés): “Adhatom menüben?” Ismerős a kérdés, igaz? Az upsell alapja az, hogy felmérjük, milyen plusz értéket tudunk még adni a vevőknek, amiért magasabb árat tudunk kérni.
- Cross-sell (keresztértékesítés): Ha valaki már megvette cége egyik termékét, miért ne vehetne másfajta terméket is Öntől? A cross-sell lényege az, hogy a vevő által megvett terméket ki lehet egészíteni egy kapcsolódó termékkel vagy szolgáltatással. Például egy szoftver értékesítése esetén érdemes tréningeket tartani a vevők számára. Ez mindkét fél számára előnyös: a vevő teljes mértékben ki tudja aknázni a termékben rejlő lehetőségeket, a szolgáltató pedig hosszú távon számíthat arra, hogy a vevő használni fogja a terméket.
A cégek gyakran esnek abba a hibába, hogy elfeledkeznek ezekről az érdeklődőkről, nem követik a kiadott árajánlatokat, amelyekből így aztán nem lesz üzlet. Ezen egy kis odafigyeléssel jelentősen lehet javítani. Nézzük hogyan:
- Minél hamarabb válaszoljon az ajánlatkérésekre. Minél tovább vár, annál valószínűbb, hogy érdeklődője más céget talál.
- Szabja meg az ajánlat határidejét. Ez lehet 1 vagy 2 hét, de semmiképp sem érdemes húzni az üzlet lezárását. Állítson be automatikus emlékeztetőket CRM rendszerében, hogy biztos ne legyen elfelejtve az árajánlat.
- A határidő lejárta előtt emlékeztesse az érdeklődőt, hogy az ajánlat már nem sokáig érvényes. Mutasson rá azokra az előnyökre, amiért megéri termékét/szolgáltatását választania.
- Ha az érdeklődő ezek ellenére sem az Ön cége mellett döntött, gyűjtsön tőle visszajelzést, amit felhasználhat arra, hogy javítson folyamatán.
Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. [email protected]