Még nem tudják hogyan, de megtartanák a reklámadót

A kormány a jövő héten tárgyal arról, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. Az Európai Bizottság ugyanis eddig hazánkban példa nélkül álló intézkedésben megtiltotta a progresszív adókulcs használatát.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Az Európai Bizottság úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.

A Bizottság ezért értékelésének lezárultáig egy külön határozatban (úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában) megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. A mélyreható vizsgálat megnyitása az érdekelt harmadik feleknek is lehetőséget ad észrevételeik benyújtására. A vizsgálat megnyitása mindamellett nem határozza meg eleve az eljárás kimenetelét.

“Ez a tiltás nem azonnal írja felül az ügymenetet” – nyilatkozta lapunknak Balogh László a reklamadoblog.hu szakértője, aki szerint gyakorlati hatása most még csak akkor lehet ennek az intézkedésnek, ha valaki most indítana egy olyan médiavállalkozást, amely árbevételében már eléri az 500 milliós fizetési kötelezettséget, ebben az esetben ugyanis a tevékenység megkezdésétől számított tizenöt napon belül be kellene fizetnie az adóelőlegét. “Egyébként a vállalkozásokat csak május 31-én fogja érinteni az uniós intézkedés, (a bevallási határnapon) és csak akkor, ha különbség áll fenn a befizetett adóelőleg és a tényleges adófizetési kötelezettség között” – mondta a Piac&Profitnak a szakember. Ám mivel ilyen intézkedésre Magyarországon még nem került sor, nagy a bizonytalanság a teendőkkel kapcsolatban a kormányzatban is. A szakember szerint érdemes megvárni a NAV és az NGM állásfoglalásait, illetve addig sem elhanyagolni a konkrét teendőket. (Ezekről itt olvashat részletesebben!)

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

Ilyen adó a világon nincs
A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére. Ilyen sávosan számított reklámadó egyébként sehol a világban nincs.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo